اولیانوف: برچیدن دوربین‌های آژانس تخلف نیست اما احیای برجام را پیچیده می‌کند

© Photo / IRNAمیخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین
میخائیل اولیانوف نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.06.2022
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اظهار داشت که برچیدن دوربین‌های آژانس انرژی اتمی توسط ایران تخلف نیست، اما به طور کلی اوضاع پیرامون احیای برجام را پیچیده می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اظهار داشت که برچیدن دوربین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط ایران از تعدادی از تأسیسات تخلف نیست، اما به طور کلی اوضاع پیرامون احیای برجام را پیچیده می‌کند.
اولیانوف در گفتگو با "روسیه 24" تصریح کرد: ایرانی‌ها گام‌های کاملاً شدیدی برداشته‌اند، آنها دوربین‌های آژانس واقع در بخش‌های حیاتی زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را حذف کردند. این نقض معاهده منع گسترش سلاح های هسته‌ای نیست، این نقض توافقنامه پادمان با آژانس نیست. این دوربین‌ها در چارچوب برجام نصب شده‌اند، این اقدامات کاملاً داوطلبانه است. بنابراین ایرانی‌ها اکنون این اقدامات داوطلبانه را کنار گذاشته‌اند.
بهترین پکیج دوربین مداربسته تحت شبکه چیست ؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.06.2022
لحظه خاموش‌کردن "دوربین‌های فراپادمانی آژانس" توسط سازمان انرژی اتمی ایران + ویدئو
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی افزود: و این می‌تواند عواقب جدی داشته باشد، زیرا به گفته مدیرکل (آژانس) اگر این وضعیت 3 تا 4 هفته طول بکشد، امکان احیای کم و بیش یکپارچگی آگاهی (آژانس) در مورد برنامه هسته‌ای ایران وجود خواهد داشت. اگر مکث طولانی تر باشد، انجام این کار بسیار دشوارتر خواهد بود. و بر این اساس، آژانس نمی‌تواند تأیید کند که ایران به تمام تعهدات خود در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک عمل می‌کند. عواقب آن می تواند برای ایران، جامعه بین المللی و برای آژانس ناخوشایند باشد.
این دیپلمات روس در ادامه تاکید کرد: اما تکرار می‌کنم، همه اینها توسط شرکای غربی ما تحریک شده است. نیازی به ارائه این قطعنامه نبود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала