ماجرای حضور سینماگران ایران در فستیوال کن خبرساز شد

© AFP 2023 / Valery Hacheماجرای حضور سینماگران ایران در فستیوال کن خبرساز شد
ماجرای حضور سینماگران ایران در فستیوال کن خبرساز شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.05.2022
اشتراک
رئیس سازمان سینمایی در ایران اعلام نمود که سینماگر نه با رفتارهای هنجارشکنانه و خلاف عرف ملی و بین‌المللی و نمایش پوپولیستی و نازل بلکه با آثار و رهیافت‌های سینمایی و هنری اش است که می‌تواند وجهه ماندگار و جهانی کسب کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از انتخاب، رییس سازمان سینمایی از مدیرعامل خانه سینما در ایران خواست تا پیرامون حواشی حضور سینماگران ایرانی در جشنواره کن در شورای صیانت خانه سینما بررسی‌های لازم صورت گیرد و نتیجه به شورای اخلاق حرفه‌ای سینما ارائه شود. وی گفت: آیا سزاوار است برای کسب جایزه به رفتار‌های نمایشی، غیرصادقانه و مبالغه‌آمیز تن دهید و در برابر ظلم و حق کشی که به بیش از ۸۰میلیون ایرانی روا داشته شده سکوت کنید؟
انتخاب: رییس سازمان سینمایی با برگزارکنندگان چتر سینمای ایران در بازار کن دیدار کرد.
به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی ، رییس سازمان سینمایی در دیدار با برگزارکنندگان چتر سینمای ایران در بازار فیلم جشنواره کن ۲۰۲۲ضمن تقدیر از برگزاری بیش از ۱۰۰ دیدار و گفتگو و مذاکرات مقدماتی در ذیل چتر سینمای ایران بر اجرایی شدن ملموس مذاکرات و توافقات انجام شده تأکید کرد.
در این دیدار گزارشی کامل از سوی دکتر رائد فریدزاده درخصوص دستاوردهای سینمای ایران و برگزاری بیش از ۱۰۰ دیدار، نشست و مذاکرات مقدماتی در این بازار ارائه شد که برخی از این دیدارها در تکمیل دیپلماسی فرهنگی سینمایی صورت گرفته در دوره جدید مدیریت سینمایی بوده است که با استقبال کشورهای خارجی قرار است زمینه همکاری‌های مستمر بین‌المللی با سینمای ایران را فراهم آورد.
اصغر فرهادی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2022
سینماگر ایرانی، از اعضای هیأت داوران جشنواره کن ٢۰٢٢ +عکس
وی ادامه داد: قطعا نمودهای رفتاری و گفتاری سینماگران نه تنها تاثیرات مثبت و منفی بر طیف‌های مختلف جامعه دارد.
رئیس سازمان سینمایی ایران با بیان اینکه، اظهارات غیرفرهنگی و غیرسینمایی در کنفرانس‌های خبری و رسانه‌ای با انگیزه‌های سیاسی و نمایش ژست‌های اپوزیسیونی هیچگاه، مشروعیت و اعتبار بین‌المللی در پی نخواهد داشت، بلکه با واکنش منفی مردم نیز مواجه خواهد شد، افزود: تجربه بزرگان سینمای ایران بخصوص بزرگانی که درانسوی مرزها چهره‌ای شناخته شده تر دارند همچون مرحوم کیارستمی، مجید مجیدی و … نشان داده است که سینماگر نه با رفتارهای هنجارشکنانه و خلاف عرف ملی و بین‌المللی و نمایش پوپولیستی و نازل بلکه با آثار و رهیافت‌های سینمایی و هنری اش است که می‌تواند وجهه ماندگار و جهانی کسب کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала