سینماگر ایرانی، از اعضای هیأت داوران جشنواره کن ٢۰٢٢ +عکس

© Photo / IRNAاصغر فرهادی
اصغر فرهادی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2022
اشتراک
اصغر فرهادی به عنوان یکی از اعضای هیأت داوران جشنواره کن امسال انتخاب شد.
به گزارش اسپوتنیک، برگزارکنندگان جشنواره کن ٢٠٢٢، سرانجام با انتشار بیانیه‌ای اعضای هیأت داوران بخش رقابتی هفتاد و پنجمین دوره‌ی این رویداد سینمایی بین‌المللی را اعلام کردند. بر اساس این بیانیه، ونسان لندون بازیگر، کارگران و فیلمنامه نویس ۶۲ ساله‌ی فرانسوی، به عنوان رئیس هیأت داوران این دوره از جشنوارۀ کن انتخاب شد. در کنار نام او، نام هشت تن از بزرگان عرصه سینمای بین‌الملل از جمله اصغر فرهادی نیز دیده می‌شود که به عنوان اعضای هیأت داوران برگزیده شده‌اند.
هیأت هشت نفره داوران جشنواره امسال از ۴ داور زن و ۴ داور مرد تشکیل شده‌اند که در میان آنها در کنار نام اصغر فرهادی، نام چهره‌های مشهور دیگری همچون "ربکا هال" بازیگر بریتانیایی فیلم ویکی کریستینا بارسلونا، "فرانوسا لادج لی" بازیگر و کارگردان فرانسوی، "دیپیکا پادوکونه" مدل و بازیگر و تهیه‌کنند‌ی هندی، "نومی راپاس" بازیگر سوئدی، "یاسمینه ترینکا" بازیگر و کارگردان ایتالیایی، "جف نیکولز" کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی و در نهایت "یواخیم تری‌یر" کارگردان نروژی دیده می‌شود.
هفتاد و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن فرانسه طی روزهای ۱۷ تا ۲۸ ماه می (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد)، حدود سه هفته‌ی دیگر برگزار خواهد شد. این موضوع با واکنش‌های متفاوت کاربران ایرانی همراه شده است.
جمعی از کاربران ضمن ابراز خوشحالی از حضور یک سینماگران ایرانی برای بار دیگر در میان اعضای هیأت داوران جشنواره کن، عنوان می‌کنند امیدوارند این سینماگر و همه‌ی ایرانی‌های نام آور، موفقیت روزافزون داشته باشند و همیشه خوش بدرخشند.
اما جمعی دیگر از کاربران به موضوع جنجالی کپی بودن فیلمنامه فیلم قهرمان اشاره می‌کنند و عنوان می‌کنند بهتر است آقای فرهادی ابتدا پاسخگوی سرقت هنری که داشته‌اند باشند سپس به داوری و قضاوت سایر فیلم‌ها بنشینند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала