جنگ اقتصادی غرب با روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد
یک مقام ارشد کرملین از بازگشت به دوره جنگ سرد بین آمریکا و روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.05.2022
اشتراک
تحریم‌ها علیه مسکو قطعاً به روشی که کشورهای غربی روی آنها حساب می‌کردند کارساز نیست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از " Spectator"، روسیه آشکارا در جنگ اقتصادی با غرب شکست نمی‌خورد، اگرچه با مشکلاتی روبه‌رو است. تحریم‌ها علیه مسکو قطعاً به روشی که کشورهای غربی روی آنها حساب می‌کردند " کارساز نیست".
بر اساس این نشریه، مازاد حساب جاری روسیه به رکورد 96 میلیارد دلار رسید که چهار برابر بیشتر از مدت مشابه در سال 2021 بود. در همان زمان، تراز نهایی عملیات با کالاها و خدمات حتی "فاصله جدی تر" را نشان می دهد - 106 میلیارد دلار، سه برابر بیشتر از سال گذشته.
چین تحریم ها را عامل بحران غذایی در اروپا نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
چین تحریم ها را عامل بحران غذایی در اروپا نامید
در این نشریه آمده است: " مقدار وجوه اضافی که روسیه دریافت کرده تقریباً به 300 میلیارد دلار رسیده است - مجموع دارایی های بانک مرکزی روسیه و ذخایر ارزی که غرب پس از شروع عملیات ویژه در اوکراین مسدود کرد".
نویسنده مقاله نوشت:"بهترین استراتژی روسیه در حال حاضر "بازی طولانی" است. پوتین می تواند کمی سرعت تهاجمی خود را کاهش دهد، منتظر زمان مناسب و لحظه ای باشد که بتواند مرحله بعدی عملیات نظامی را از نظر مالی تأمین کند. شاید پوتین در عملیات نظامی خود با مشکلاتی روبرو شود. اما من فکر نمی کنم که او در جنگ اقتصادی شکست بخورد".
همانطور که Deutsche Wirtschafts Nachrichten پیشتر اشاره کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، درست می گفت که حمله برق آسای اقتصادی غرب علیه روسیه شکست خورده است، زیرا مسکو "به خوبی برای یک جنگ اقتصادی آماده شده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала