چین تحریم ها را عامل بحران غذایی در اروپا نامید

© Sputnik / Aleksander Liskin  /  مراجعه به بانک تصاویر چین تحریم ها را عامل بحران غذایی در اروپا نامید
چین تحریم ها را عامل بحران غذایی در اروپا نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2022
اشتراک
شینهوا اعلام کرد: تحریم ها بزرگترین بحران غذایی اروپا در دهه های اخیر را آغاز کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شینهوا، وضعیت اوکراین و تحریم‌ های ضد روسیه بزرگترین بحران غذایی از زمان جنگ جهانی دوم را برانگیخته، اروپا قبلاً آن را برای خود احساس کرده است.
اروپایی ها نگران شدند که نتوانند سه بار در روز غذا بخورند. به دلیل وخامت اوضاع در اوکراین و محدودیت ها علیه مسکو، فروش کودهای شیمیایی از روسیه و بلاروس متوقف شد و در نتیجه قیمت آنها به سرعت افزایش یافت. علاوه بر این، صادرات گندم و ذرت از روسیه و اوکراین متوقف شد و قیمت مواد غذایی نیز به شدت افزایش یافت و مردم احساس "فشار بی سابقه" کردند. بانک مرکزی اروپا تخمین می زند که هزینه های غذا در طول سال ۲۰۲۲ بالا باقی خواهد ماند.
مزرعه گندم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
اوکراین با وجود خطر کمبود غلات، گندم به اروپا صادر می کند
شینهوا به نقل از یک کشاورز فرانسوی نوشت: قیمت ها هر هفته افزایش می یابد و وضعیت غیرقابل تحمل می شود، زیرا هزینه به معنای واقعی کلمه در حال افزایش است.
ماکسیمو تورو اقتصاددان ارشد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، به این نشریه گفت: اگر مشکل کود را حل نکنیم و تجارت از سر گرفته نشود، جهان در سال آینده با مشکل بسیار جدی عرضه (غذایی) مواجه خواهد شد.
پیش از این، وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو در صادرات غلات اوکراین دخالت نمی کند، مشکلات لجستیکی به دلیل تقصیر کی یف به وجود آمد، سربازان اوکراینی در بنادر دریایی خود مین کاشته اند.
وزارت امور خارجه افزود: گفتگو درباره ممانعت روسیه از صادرات غلات اوکراینی در بنادر دریای سیاه و کسری ناشی از آن در بازار غلات چیزی جز حدس و گمان نیست.
یکی از کارمندان سابق بندر دریایی اودسا به اسپوتنیک گفت که اوکراین با وجود تهدید کمبود غلات در خود کشور، ذخایر گندم را از تأسیسات ذخیره سازی در بندر اودسا از طریق مسیرهای جایگزین تحت فشار اتحادیه اروپا صادر می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала