صادرات گاز روسیه به فنلاند متوقف شد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر آنکارا و باکو درباره افزایش صادرات گاز به ترکیه به توافق رسیدند + جزئیات
آنکارا و باکو درباره افزایش صادرات گاز به ترکیه به توافق رسیدند + جزئیات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
اشتراک
تحویل گاز روسیه به فنلاند در ساعت 8:30 صبح امروز به وقت تهران متوقف شد.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت گازپروم اکسپورت 20 مه به شرکت انرژی "گاسوم" (Gasum Oy) اطلاع داد که عرضه گاز طبیعی به این کشور در صبح روز 21 مه متوقف خواهد شد. به گفته وزارت کار و اقتصاد فنلاند، دلیل آن این است که هلسینکی با پرداخت هزینه گاز به روبل موافقت نکرد.
براساس قرارداد بلند مدت، ارز پرداختی یورو است. به گفته این وزارتخانه، شرکت گاسوم تصمیم گرفت به دادگاه حکمیت مراجعه کند، زیرا به نظر او، طرف روسی با درخواست خود، شرایط توافق را نقض می کند.
تاکید می شود فنلاند آمادگی کاهش واردات گاز از همسایه شرقی خود را دارد، اما جایگزینی آن خالی از اشکال نیست. اما وزارت کار و اقتصاد فنلاند مدعی است که نیازهای مستقیم مصرف کنندگان گاز در خانه های مسکونی و همچنین نیازهای خدمات عمومی در هر شرایطی تامین خواهد شد.
رسانه: الجزایر اروپا را از وابستگی به  گاز روسیه خلاص نخواهد کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
رسانه: الجزایر اروپا را از وابستگی به گاز روسیه خلاص نخواهد کرد
وزارت کار و اقتصاد فنلاند اطلاع می دهد شرکت‌های انرژی می‌توانند به انواع سوخت دیگر بر اساس شرایط بازاری رو آورند و برخی از آنها این کار را انجام داده اند. وقتی واردات روسیه متوقف شود، موقعیت شرکت‌های صنعتی که از گاز استفاده می‌کنند متفاوت خواهد بود. برخی از آنها قبلاً به سوخت‌های دیگر روی آورده‌اند. برخی از آنها به استفاده از گاز ارسالی از کشورهای بالتیک از طریق خط لوله بالتیک Balticconnector می پردازند ."
خط لوله Balticconnector بین فنلاند و استونی امکان می دهد گاز از کشورهای بالتیک وارد شود. فنلاند همچنین گاز طبیعی مایع (LNG) را از طریق پایانه های تورنیو و پوری دریافت خواهد کرد. علاوه بر این، آنها قصد دارند در پاییز کار ساخت پایانه LNG در همینه را به پایان برسانند.
فنلاند همچنین یک کشتی پایانه LNG را اجاره کرده است. پیشتر شرکت فنلاندی Gasgrid Finland Oy و شرکت آمریکایی Excelerate Energy, Incیک معاهده ده ساله را امضا کرده اند. این ترمینال قرار است تا زمستان به بهره برداری برسد و در جنوب فنلاند قرار خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала