رسانه: الجزایر اروپا را از وابستگی به گاز روسیه خلاص نخواهد کرد

© Sputnik / Vladimir Perventsرسانه: الجزایر اروپا را از وابستگی به گاز روسیه خلاص نخواهد کرد
رسانه: الجزایر اروپا را از وابستگی به  گاز روسیه خلاص نخواهد کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
اشتراک
روزنامه عربی زبان رای الیوم چاپ انگلیس با استناد به نظر کارشناسان می نویسد، الجزایر نمی تواند اروپا را نجات دهد و آنرا از حالت وابستگی به گاز روسیه خارج سازد.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه در سرمقاله خود تاکید می کند که ایالات متحده، فرانسه، ایتالیا و آلمان اکنون به دنبال جایگزینی برای وارد نکردن گاز از روسیه هستند و این کشور شمال آفریقا را به عنوان گزینه احتمالی در نظر می گیرند. همانطور که جورج زاکمن، کارشناس انرژی خاطرنشان کرد، الجزایر قادر نخواهد بود گاز بیشتری عرضه کند، حتی اگر ذخایر قابل توجهی داشته باشد.
این نشریه می‌نویسد: "علی‌رغم انتظارات اروپایی‌ها، کارشناسان انرژی انتظار ندارند الجزایر بتواند اروپا را نجات دهد و آن را از وابستگی به گاز روسیه خلاص کند".
سیریل فدرشوفن، مقاله نویس تاکید کرد که تصمیم برای تبدیل شدن به تامین کننده اصلی منابع انرژی برای اروپا تاثیر منفی بر روابط بین الجزایر و مسکو خواهد داشت.
فدرشوفن گفت: "هنوز مشخص نیست که گاز الجزایر چگونه می تواند جایگزین واقعی گاز روسیه شود چون الجزایر از رکود صادرات به دلیل عدم سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز و تقاضای داخلی زیاد رنج می برد."
 خط لوله گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
در فرانسه از درآمد بی سابقه روسیه از طریق صادرات گاز به اروپا خبر دادند
روزنامه نگاران رای الیوم سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به این کشور را یادآوری کردند که وی بر تعهد خود به روابط دوستانه با الجزایر تاکید کرد و بر تمایل غرب به استفاده از گاز این کشور شمال آفریقا خط بطلان کشید.
مسکو از اول آوریل، پرداخت بهای گاز از کشورهای غیردوست را فقط به روبل دریافت کرده و از قبول دلار و یورو خودداری می کند.. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که امتناع از پرداخت بهای گاز به روبل به عنوان یک قصور در تعهدات قراردادی تلقی خواهد شد. گازپروم از 27 آوریل صادرات سوخت به بلغارستان و لهستان را به دلیل عدم پرداخت بهای گاز به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت در عین حال هشدار داد که اگر صوفیه و ورشو به برداشت غیر قانونی گاز از خط لوله ها بپردازند، ترانزیت آن به کشورهای دیگر را کاهش خواهد داد.
پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر مسکو را تشدید کرد. بسیاری از کشورها از مسدود شدن دارایی های روسیه خبر داده اند و درخواست ها برای کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه بلندتر طنین انداز شده است. همه اینها قبلاً به مشکلاتی برای ایالات متحده و اروپا تبدیل شده ا و باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала