رسانه: تلاش غرب برای تنبیه روسیه به کابوس رئیس کمیسیون اروپا تبدیل شد

© AFP 2023 / Tobias Schwarzاورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
اشتراک
دیلی اکسپرس: اعضای اتحادیه اروپا با ایده کمیسیون اروپا برای کمک به مجارستان در کنار گذاشتن نفت روسیه موافقت نکردند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی اشکناز روزنامه نگار در روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس نوشت، تصمیم کمیسیون اروپا برای ارسال کمک مالی به مجارستان که مخالف تحریم نفت روسیه است، خشم تعدادی از کشورهای اروپایی را برانگیخت.
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، با وضعیتی وخیم مواجه است، زیرا تصمیم برای ارائه کمک به بوداپست مورد حمایت سایر اعضای اتحادیه اروپا قرار نگرفت.
به گفته نویسنده این نشریه، بدون توافق تمامی 27 کشور اتحادیه اروپا، این بلوک نمی تواند در موضوع تحریم های ضد روسیه پیش برود. در عین حال، پایان عرضه نفت روسیه به دلیل ویژگی‌های جغرافیایی و زیرساخت‌های انرژی این کشور، منافع مجارستان را برآورده نمی‌کند.
کشورهای غربی به دلیل وضعیت اوکراین بسته های تحریمی متعددی علیه روسیه وضع کرده اند. کشورهای اتحادیه اروپا به طور جدی احتمال کنار گذاشتن نفت و گاز روسیه را بررسی می‌کنند، بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا تحریم نفتی را پیش‌بینی می‌کند، اما تعدادی از کشورها به‌ویژه مجارستان از پذیرش آن جلوگیری می‌کنند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است. وی افزود: رویدادهای کنونی بر سلطه جهانی غرب هم در سیاست و هم در اقتصاد خط می کشند. به گفته وی، روسیه قرار نیست خود را منزوی کند، نمی توان آن را به شدت در دنیای مدرن منزوی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала