گزارش و تحلیل

جو بایدن "قانون دفاع از دموکراسی اوکراین" را امضا کرد

© AFP 2023 / Yurko Dyachyshynسفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود
سفیر جدید آمریکا در اوکراین زن خواهد بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
اشتراک
گلوبال تایمز: ایالات متحده خون آشامی است که از هرج و مرج و جنگ سود می برد.
اسپوتنیک به نقل از نشریه گلوبال تایمز چین می نویسد: مجلس نمایندگان کنگره آمریکا با تخصیص مبلغ بی سابقه 39.8 میلیارد دلار برای کمک به مقامات اوکراین موافقت کرد.
ماشین جنگی در دنیای امروز کیست؟ آنچه مسکو و واشنگتن در روز دوشنبه انجام دادند ممکن است سرنخ هایی را ارائه دهد.
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در جشن روز پیروزی هیچ گاه کلمه "اوکراین" را به زبان نیاورد. او نگرانی های امنیتی روسیه را خاطرنشان کرد و از اظهارنظرهای تحریک آمیز که می تواند منجر به تشدید خطرناک تنش شود اجتناب نمود. بر خلاف او، دولت جو بایدن در حال شعله ور کردن آتش جنگ در این کشور جنگ زده است.
این امر مضحک و ظالمانه به نظر می رسد، چون در حالی که تعداد موارد کووید-19 در ایالات متحده در حال افزایش است و در زمستان و پاییز تعداد این موارد ممکن است به 100 میلیون نفر برسد، بایدن روز دوشنبه از کنگره خواست ابتدا در مورد ارائه کمک به اوکراین تصمیم گیری کند و تنها پس از آن به حل مساله مربوط به تخصیص بودجه اضافی برای مبارزه با ویروس کرونا بپردازد.
ایالات متحده به جان آمریکایی ها اهمیتی نمی دهد و آنها قصد ندارند زندگی اوکراینی ها را در نظر بگیرند. کمک نظامی به اوکراین - اولویت دولت بایدن است، زیرا در اوکراین، واشنگتن در حال جنگ وکالتی با روسیه می باشد. واشنگتن در حال افزایش عرضه سلاح، مهمات، زره بدن و سایر تجهیزات نظامی به اوکراین برای تضعیف روسیه است. اما پنیر رایگان فقط در تله موش است. اولاً، هرچه آمریکا تسلیحات بیشتری تحویل دهد، اوکراینی‌های بیشتری خواهند مرد. اما چیز دیگری حتی بدتر است. قانون وام اجاره سال 2022، به نام "قانون دفاع از دموکراسی اوکراین" این کشور را در زندان بدهی قرار می دهد و آن را به یک مستعمره جدید آمریکا تبدیل می کند. برنامه اجاره وام نظامی، عرضه سلاح، تجهیزات نظامی، دارو و مواد غذایی به اوکراین را تسریع خواهد کرد. در این صورت، کشور دریافت کننده باید بعداً هزینه آن را پرداخت کند.
کنگره آمریکا بسته کمکی رکوردشکنی به اوکراین را تصویب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
کنگره آمریکا بسته 40 میلیارد دلاری برای کمک به اوکراین را تصویب کرد
سونگ ژونگ پینگ، (Song Zhongping) کارشناس نظامی چین توضیح می دهد: "این یک بار جدی برای اوکراین خواهد بود." کی یف باید هم اصل و هم سود انواع مختلف تسلیحات و تجهیزات نظامی را که در آینده از ایالات متحده دریافت خواهد کرد، بازپرداخت کند. آمریکا یک کشور بازرگانی است و با ضرر تجارت نمی کند.
این قانون Lend-Lease بر اساس قانون 1941 که بر اساس آن ایالات متحده به متفقین در طول جنگ جهانی دوم کمک کرد، الگوبرداری شد. بریتانیا که تسلیحات Lend-Lease از ایالات متحده دریافت کرده بود، تنها در سال 2006، یعنی 61 سال پس از پایان جنگ جهانی دوم، هزینه آنها را پرداخت کرد.
نیت شیطانی آمریکا آشکار است: حمایت از اوکراین در مبارزه اش تا آخرین قطره خون اوکراینی و سپس تقاضای پرداخت پول از نسل های آینده اوکراینی ها برای سلاح، مهمات و مواد غذایی که توسط ایالات متحده عرضه شده بود. و اکنون تصور کنید که ایالات متحده از طریق این برنامه چه تاثیری در دهه های آینده در اوکراین خواهد داشت.
سونگ ژونگ پینگ می گوید: "آمریکا از ادامه بحران در اوکراین سود می برد. مجتمع نظامی- صنعتی آن کشور از درگیری ها پول زیادی به دست می آورد. و بزرگترین بازنده - اوکراین و مردم آن خواهند بود."
او تاکید کرد که اوکراین تجزیه خواهد شد، در باتلاق فقر، توسعه نیافتگی و بدهی فرو خواهد رفت، زیرا ایالات متحده دائماً به داخل آن تسلیحات پمپ کرده مانع از هرگونه تلاش برای صلح می شود. ایالات متحده آمریکا یک خون آشام است که از هرج و مرج و جنگ پول در می آورد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала