گزارش و تحلیل

اتحادیه اروپا؛ رویای اوکراین و واقعیت

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر فرا خوانده شدن 36 هزار نیروی ذخیره به ارتش اوکراین
فرا خوانده شدن 36 هزار نیروی ذخیره به ارتش اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
اشتراک
رئیس جمهور زلنسکی بر پیوستن سریع اوکراین به اتحادیه اروپا اصرار دارد. مقامات آلمانی تصمیم گرفتند به او کمک کنند.
اسپوتنیک به نقل از هفته نامه اشپیگل آلمان می نویسد: بربل باس، رئیس بوندستاگ در آخر هفته به اوکراین سفر کرد و تصمیم گرفت که این کشور جنگ زده باید "چشم انداز روشنی" برای عضویت زودهنگام در اتحادیه اروپا داشته باشد. خانم باس که شامگاه دوشنبه با تلویزیون ZDF صحبت کرد، اذعان نمود که کشورهای دیگری نیز در انتظار عضویت در اتحادیه اروپا هستند. اما او، بر خلاف امانوئل مکرون، امیدوار است که برای اوکراین "این کار چند دهه طول نکشد."
در ماه ژوئیه، کمیسیون اروپا قرار است تعیین کند که آیا اوکراین می تواند نامزد رسمی عضویت در اتحادیه اروپا شود یا خیر. سپس در صورت مثبت بودن تصمیم، رضایت تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا الزامی است. و تنها پس از آن می توان مذاکرات عضویت کی یف در این اتحادیه را آغاز کرد.
وزارت دفاع روسیه: بایدن بر برنامه بیولوژیکی در اوکراین نظارت داشت
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
وزارت دفاع روسیه: بایدن بر برنامه بیولوژیکی در اوکراین نظارت داشت
اما خانم باس در مصاحبه با تلویزیون RTL گفت که رئیس جمهور زلنسکی خواهان پیوستن سریع اوکراین به اتحادیه اروپا است. خود زلنسکی عصر دوشنبه ابراز امیدواری کرد که اوکراین در ماه ژوئن وضعیت نامزدی عضویت را دریافت کند.
باس در شبکه تلویزیونی ZDF گفت که پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین در جشن سالگرد پایان جنگ جهانی دوم، آلمان و اوکراین نباید آرامش داشته باشند. به اظهارات رئیس جمهور روسیه دیگر سیاستمداران آلمانی نیز واکنش نشان دادند. نوربرت روتگن، کارشناس سیاست خارجی در مصاحبه با RND -شبکه خبری آلمان گفت: از آنجایی که پوتین گفت که با عملیات ویژه خود حمله ناتو به روسیه را پیش دستی کرد، وی هر لحظه می تواند اعلام پیروزی کند. ماری اگنس اشتراک زیمرمن، رئیس کمیته دفاع بوندستاگ، در برنامه Brennpunkt کانال تلویزیونی آ. ار. ده گفت که او سخنرانی رئیس جمهور روسیه در میدان سرخ را به عنوان درخواستی برای "پاک کردن اوکراین از روی نقشه" درک می کند. خانم رئیس گفت که آلمان و غرب باید از دموکراسی دفاع کنند. او معتقد است که درگیری با اوکراین ادامه خواهد یافت. همین نگرانی را در کانال ZDF ژنرال سابق ناتو Egon Ramms ابراز داشت. رودریش کیزِوِتر، کارشناس سیاست خارجی CDU، به همراه فردریش مِرز، رهبر حزب خود، از اوکراین دیدن کرد. او معتقد است که تعداد تلفات افراد غیرنظامی می تواند بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که قبلا تصور می شد.
نظرات خوانندگان
Simon-venrPty7g
خانم باس می تواند هر چیزی را طلب کند. اما پذیرش ممکن است سال ها طول بکشد. به خصوص وقتی صحبت از اوکراین باشد.
Grumpy3591
طلب می کند یا می خواهد؟
خواندم که آقای زلنسکی در خارج از کشور حساب و املاک دارد. حرام نیست و علاوه بر این، فقط حدس و گمان است. با این حال، هنگام بحث درباره پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا، سطح فساد نیز باید در نظر گرفته شود.
PNA
چه مزخرفات پوپولیستی! مراحل پذیرش باید با دقت زیاد دنبال شود. وگرنه برای چیه؟ و کشورهایی که سال ها در این روند بوده اند چه فکری باید داشته باشند؟ خانم باس البته جوابی برای این سوالات ندارد.
Lisa_Est
وزارت دفاع روسیه در ناباوری به سخنان وزیر امور خارجه فرانسه، ژان-ایو لو دریان در مورد پیروزی روسیه بر داعش جواب داد. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.05.2022
وزارت دفاع روسیه: پنتاگون به لطف اوکراین داده‌های خود در خصوص آنتی‌بادی‌های بیماری‌ها را گسترش داد
با تمام همدردی، اوکراین هنوز آماده پیوستن به اتحادیه اروپا نیست. و این در مورد چگونگی پایان کارزار نظامی نیست. اعضای اتحادیه اروپا ملزم به رعایت قوانین دموکراتیک هستند. ما در حال حاضر به اندازه کافی با مجارستان و لهستان مشکل داریم.
SBUFlyer
ایده باحالی، خانم بربل باس! فکر می کنم جانشین بزرگی برای خانم اورزولا فون در لاین می شناسم. اگر اوکراین به عضویت کامل اتحادیه اروپا درآید، پیشنهاد می کنم آقای آندره مِلنیک را در راس کمیسیون اروپا قرار دهند. (سفیر اوکراین در آلمان، که از نظر رفتار سرکش نسبت به رهبری آلمان متمایز است - یادداشت هیات تحریریه). چشم انداز عالی!
KielerZausel
نزدیکی با غرب، کمک نظامی - خوب. اما پذیرش در اتحادیه اروپا چه ؟ یکی دیگر از یارانه بگیران؟
TomPhillips
هیچ "راه های سریع"! با نگاهی به لهستان، مجارستان و غیره، برای همه روشن است که چرا در آینده اساس عضویت در اتحادیه اروپا باید ساختار دموکراتیک توسعه یافته باشد. با نگاهی به ترکیه، می توان آسیب ناشی از مذاکرات آغاز شده بدون تدارک و سپس متوقف شده را دید. پیشنهاد مکرون برای ایجاد یک سازمان سیاسی جدید اروپایی بسیار منطقی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала