چرا قطر و آلمان نتوانستند به توافق برسند؟

© AFP 2023 / Sergey Bobokگاز
گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.05.2022
اشتراک
رسانه: صندوق دولتی قطر حدود ۲۰ میلیارد دلار در آلمان سرمایه گذاری کرده و در فولکس واگن و دویچه بانک سهم دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع آگاه، آلمان که قصد دارد آلایندگی کربن خود را تا سال ۲۰۴۰ به میزان ۸۸ درصد کاهش دهد، به قبول شرایط قطر برای امضای قرارداد ۲۰ ساله و تامین حجم عظیم LNGکه برای کاهش وابستگی به گاز روسیه نیاز دارد، رغبتی ندارد.
قطر که بزرگترین صادرکننده LNGجهان است، شرایطی مانند بند "مقصد" را قید کرده که مانع می شود برلین بخواهد گاز را به مناطق دیگری در اروپا بفرستد. این شرطی است که اتحادیه اروپا هم با آن مخالف است.
مذاکرات سخت میان قطر و نیروگاههای آلمانی، چالشهای پیش روی اتحادیه اروپا در تلاش برای کاهش وابستگی به گاز روسیه را نمایان می کند. دولت آلمان تلاش می کند هر گونه توافق را با اهداف کاهش کربن خود متوازن کند. آلمان سالانه حدود ۱۰۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مصرف می کند و ۵۵ درصد آن از روسیه و حجم اندکی از هلند و نروژ تامین می شود.
آلمان امسال برای واردات گاز و نفت مبالغ بی سابقه ای را به روسیه خواهد پرداخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
آلمان امسال برای واردات گاز و نفت مبالغ بی سابقه ای را به روسیه خواهد پرداخت
آلمان از ساخت دو پایانه LNGحمایت کرده و چهار واحد مخازن شناور و مایع سازی گاز را کرایه کرده است. اما آنچه اکنون نیاز دارد، خود LNGاست.
شرکت RWEکه بزرگترین تولیدکننده نیرو در آلمان است، سال ۲۰۱۶ با "قطر گاز" که زیرمجموعه شرکت "قطر انرژی" است، قراردادی بست که تحت آن تا پایان سال ۲۰۲۳، حداکثر ۱.۱ میلیون تن گاز طبیعی مایع به شمال غرب اروپا تحویل داده می‌شود.
دو منبع آگاه دیگر گفتند: "شرکتهای گاز آلمانی برای ازسرگیری مذاکرات، ماه مه به قطر می‌روند. همچنین امیر قطر نیمه دوم مه برای امضای توافق همکاری میان دو کشور، به آلمان سفر می‌کند. اما این به معنای بسته شدن قراردادهای بلندمدت تامین LNG نخواهد بود و هدف از این پیمان همکاری، هموار کردن افزایش قابل توجه تحویل LNGقطر به آلمان در بلندمدت است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала