آلمان امسال برای واردات گاز و نفت مبالغ بی سابقه ای را به روسیه خواهد پرداخت

© Photo / Pixabay / Gerd Altmann آلمان امسال برای واردات گاز و نفت مبالغ بی سابقه ای را به روسیه خواهد پرداخت
آلمان امسال برای واردات گاز و نفت مبالغ بی سابقه ای را به روسیه خواهد پرداخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
اشتراک
نشریه Deutsche Wirschafts Nachrichten می نویسد آلمان امسال مبالغ بی سابقه ای را برای واردات گاز و نفت روسیه خواهد پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک، مخارج آلمان برای نفت روسیه از 11.4 میلیارد یورو به 14.3 میلیارد یورو افزایش خواهد یافت. همچنین مبلغ قبض واردات گاز می تواند از 8.8 میلیارد یورو در سال گذشته به 17.6 میلیارد یورو در سال 2022 رسیده و به این ترتیب دو برابر شود. علاوه بر این، بر اساس این مطالعه، حدود 2 میلیارد یورو برای زغال سنگ روسیه باید پرداخت شود.
پیش بینی چگونگی افزایش هزینه گاز در آلمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
پیش بینی چگونگی افزایش هزینه گاز در آلمان
در مطلب منتشره در این نشریه آلمانی خاطرنشان می شود، صحبت از تحریم کامل باعث ایجاد وحشت در بین آلمانی ها می شود، زیرا قبل از شروع عملیات ویژه در اوکراین، سهم مسکو در این بازار 55 درصد بود. نمایندگان محافل تجاری آلمان پیش بینی می کنند که هرگونه قطع ناگهانی واردات گاز می تواند بخش قابل توجهی از صنعت این کشور را فلج کند.
تحریم مواد خام روسیه نه تنها بر غول های صنعتی، بلکه بر شرکت های کوچک نیز بیشترین تأثیر منفی را خواهد داشت.
روزنامه Handelsblatt به نوبه خود می نویسد که تحریم عرضه انرژی روسیه به آلمان خطرات زیادی را برای تجارت آلمان به همراه دارد و به ویژه شرکت های کوچک و متوسط ​​ از چنین تصمیمی آسیب خواهند دید.
این نشریه خاطرنشان می کند که طبق نظرسنجی انجام شده توسط انجمن مشاغل کوچک و متوسط ​​ZGV، بخش قابل توجهی از این شرکت ها قراردادهای بلندمدت برای تامین انرژی منعقد نکرده اند. از جمله تنها دو درصد از 42000 شرکت مورد بررسی وجود قراردادهای بیش از سه ساله را اعلام کردند.
به گزارش Handelsblatt، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که تحریم عرضه انرژی روسیه خطرات زیادی را برای تجارت آلمان به همراه دارد و به ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط ​​ به واردات انرژی از روسیه وابسته هستند. بر اساس نظرسنجی ZGV، 47 درصد از این شرکت ها از گاز به عنوان منبع اصلی انرژی و 16 درصد از نفت استفاده می کنند.
قیمت گاز و وضعیت در اوکراین
آلمان و دیگر کشورهای غربی پس از اعمال تحریم‌های گسترده در واکنش به عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین، با افزایش قیمت سوخت مواجه هستند. با این وجود، فراخوان ها در اروپا برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه ادامه دارد.
برلین انتظار دارد واردات زغال سنگ و نفت را تا پایان سال 2022 و گاز را تا اواسط سال 2024 متوقف کند. آلمان در ابتدای سال تقریبا 55 درصد از واردات گاز طبیعی خود را از روسیه دریافت می کرد، اما این سهم اکنون به 40 درصد کاهش یافته است.
روسیه در 24 فوریه عملیات ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند." به گفته وی، برای این منظور، غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین برنامه ریزی شده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه ، از 25 مارس، نیروهای مسلح اجرای وظایف اصلی مرحله اول عملیات خودرا به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی عملیات ویژه را آزادسازی منطقه دونباس اعلام کرد . 19 آوریل، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала