هزینه سفر حج برای ایرانیان اعلام شد

© AP Photo / Khalid Mohammed کعبه
 کعبه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.05.2022
اشتراک
همزمان با آغاز ثبت‌نام حج تمتع از فردا در سراسر ایران ، رییس سازمان حج و زیارت هزینه این سفر را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، سیدصادق حسینی در نشست خبری که در آستانه آغاز ثبت‌نام حج ۱۴۰۱ روز شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: کمترین گروه قیمتی سفر حج امسال ۳۴ میلیون و ۳۴۱ هزار تومان و بالاترین قیمت ۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.
به گفته او، امسال حدود ۳۹ هزار و ۶۴۰ زائر از ۲۳ خردادماه به حج تمتع مشرف می‌شوند که ثبت‌نام آن‌ها در کاروان‌های حج از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه و از طریق سامانه https://reserve.haj.ir آغاز می‌شود. امکان ثبت‌نام برای افرادی که سال ۱۳۹۹ مبلغ ۲۵ میلیون تومان و یا ۳۵ میلیون تومان را واریز کرده‌اند، در صورت داشتن سه شرط عربستان، از فردا وجود دارد.
حسینی با اشاره به شرط سنی عربستان برای حج تمتع که کمتر از ۶۵سال تعیین شده است، یادآور شد: سامانه به طور طبیعی از افرادی که بالای ۶۵ سال هستند ثبت‌نام نمی‌کند. بنابراین، متولدان ۱۰ تیر ۱۳۳۶ به بعد می‌توانند ثبت‌نام کنند و این قانون عربستان است.
رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: پاسپورت‌ها باید تا نیمه دی‌ماه ۱۴۰۱ اعتبار داشته باشد.
درخواست افزایش سهمیه حج تمتع ایران از عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
درخواست افزایش سهمیه حج تمتع ایران از عربستان
حسینی درباره روند تکمیل ثبت‌نام در کاروان حج توضیح داد: زائران پس از ثبت‌نام در سامانه رزرو، بلافاصله کاروان انتخاب کنند و بعد به دفتر حج مراجعه کرده و تسویه مالی را انجام دهند. در این صورت ثبت‌نام قطعی می‌شود.
او همچنین گفت: ۲۳ خردادماه اولین پرواز انجام می‌شود و آخرین پرواز هفتم مردادماه خواهد بود. اولین پرواز از تهران است و امسال از ۱۹ ایستگاه پروازی جابه‌جایی زائران انجام می‌شود. مدت زمان حضور زائران در حج امسال با توجه به هماهنگی با سازمان حج و زیارت نیز بین ۲۸ تا ۳۰ روز خواهد بود.
وی شرط دوم دولت عربستان را واکسیناسیون اعلام کرد و با بیان این‌که عربستان واکسن‌های ایرانی را نپذیرفته است، افزود: عربستان برای حج ۱۰ واکسن را مجاز اعلام کرده است که در بین آن‌ها دو واکسن "آسترازنکا" و "سینوفارم" در سبد واکسن ایران قرار دارد و زائران باید دو دُز را تزریق کرده باشند. اگر واکسیناسیون کامل نباشد ثبت‌نام به طور طبیعی انجام نمی‌شود. سازمان حج و زیارت برای پیش‌گیری از غافلگیری از زائران در اولویت خواسته که دز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند، چون سابقه داشته که عربستان قوانین را تغییر داده است.
حسینی با اشاره به شرط سوم عربستان در حج، گفت: زائران ۷۲ ساعت قبل از اعزام باید تست PCR انجام داده و گواهی منفی آن را در اختیار داشته باشند. ما امیدواریم همه زائران سالم باشند و مشرف شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала