درخواست افزایش سهمیه حج تمتع ایران از عربستان

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyدرخواست افزایش سهمیه حج تمتع ایران از عربستان
درخواست افزایش سهمیه حج تمتع ایران از عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت ایران، با اشاره به سهمیه ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفری ایران برای حضور در حج تمتع سال جاری، گفت: درخواست اختصاص سهمیه اضافی به میزان ۵ هزار نفر برای وزارت حج عربستان ارسال خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در نشست مسئولان حوزه حج و زیارت بر لزوم هوشمندی و مدیریت دقیق در برنامه‌ ریزی‌ها و اقدامات حج تمتع ۱۴۰۱ برای اعزام زائران ایرانی به عربستان تاکید شد.
در این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه بعد از یک وقفه دو ساله بیش از ۳۹ هزار نفر امسال به سرزمین وحی مشرف می‌شوند از مسئولان این حوزه خواست که در برنامه‌ ریزی‌ها و اقدامات حج پیش‌رو هوشمندانه و با تدبیر و مدیریت دقیق عمل کنند و با توجه به کاهش سهمیه زائران نسبت به حج ۹۸ تقلیل نیرو در پست‌های مختلف را مدنظر قرار دهند.
اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بنابر اعلام عربستان سهمیه ایران در حج پیش رو ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر خواهد بود، گفت: درخواست اختصاص سهمیه اضافی به میزان ۵ هزار نفر برای وزارت حج عربستان ارسال خواهد شد.
رضایی با اشاره به اینکه کارگروه‌های مختلف حج فعال شده و در حال پیگیری امور محوله هستند، افزود: نیمه دوم خرداد ماه اولین پروازها به مقصد سرزمین وحی انجام خواهد شد و در این خصوص در حال رایزنی با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" هستیم.
وی از متقاضیان تشرف به سرزمین وحی که در سال ۹۹ ثبت‌ نام و هزینه را واریز کرده‌اند خواست به اطلاعیه‌ها و نکاتی که سازمان حج و زیارت توسط منابع رسمی خبری درباره حج آینده منعکس می‌کند توجه داشته باشند تا فرآیند شکل‌ گیری کاروان‌ ها و شروع آموزش‌ها برای دست اندرکاران و زائران هرچه زودتر اجرایی شود.
در ادامه این جلسه سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت گزارش مبسوطی از سفر اخیر خود به عتبات عالیات و مذاکرات انجام شده با رئیس جمهور، وزیران بهداشت، گردشگری و کشور، رئیس شورای عالی حج و عمره و مسئولان اعتاب مقدسه در عراق ارائه کرد و فضای این مذاکرات را مثبت و در راستای ارائه خدمات مناسب و مطلوب به زائران هر دو کشور دانست.
وی ابراز امیدواری کرد که با رایزنی ها و تدابیر اتخاذ شده یادداشت تفاهم میان سازمان حج و زیارت و وزارت گردشگردی و آثار باستانی عراق امضا و مرز زمینی هم به روی زائران ایرانی گشوده شود.
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت ایران، همچنین از معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت خواست مواردی را که ممکن است در روند شکل‌گیری کاروان‌های حج و اعزام زائران مشکل ایجاد کند هرچه سریعتر احصاء و برای تصمیم‌ گیری نهایی در جلسه آینده شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج مطرح کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала