برنامه‌های سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران تشریح شد

© Flickr / Ashitaka Sanبرنامه‌های سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران تشریح شد
برنامه‌های سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران تشریح شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.05.2022
اشتراک
دبیر ستاد حقوق بشر ایران با تشریح برنامه‌های سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل به این کشور اعلام کرد سفر گزارشگر ویژه فرصتی برای آشنایی وی با تأثیر مخرب تحریم‌ها بر مردم ایران است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم؛ کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در خصوص سفر آلنا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امر بررسی آثار منفی اقدامات قهری یک‌جانبه، به جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: پیرو درخواست گزارشگر ویژه برای سفر به ایران و پذیرش این درخواست از سوی ما، خانم دوهان از تاریخ 18 اردیبهشت ماه، سفری 11 روزه به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.
پارلمان اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2022
انتقاد تند یکی از اعضای پارلمان اروپا از تحریم های آمریکا علیه ایران
وی گفت: مأموریت اصلی خانم دوهان، بررسی آثار منفی اقدامات قهری یکجانبه بر بهره‌مندی مردم از حقوق بشر است و در این راستا، دیدارهای مختلفی را با نمایندگاه دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی و سازمان‌های غیردولتی انجام خواهد داد. گزارشگر ویژه همچنین از برخی مراکز نیز بازدید به عمل خواهد آورد.
لازم به توضیح است؛ شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال 2014 سازوکار گزارشگر ویژه بررسی آثار منفی اقدامات قهری یک‌جانبه بر بهره‌مندی افراد از حقوق بشر را طی قطعنامه به تصویب رساند. کشورهای غربی هر سال به این قطعنامه رأی مخالفت می‌دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала