انتقاد تند یکی از اعضای پارلمان اروپا از تحریم های آمریکا علیه ایران

© AP Photo / Christian Lutzپارلمان اروپا
پارلمان اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2022
اشتراک
"میک والاس" یکی از اعضای پارلمان اروپا از تحریم اعمالی علیه کشورها به شدت انتقاد کرد و تحریم کنندگان را جنایتکار جنگی خواند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، این نماینده پارلمان اروپا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: "تحریم های عراق که مادلین آلبرایت جنایتکار جنگی فکر می‌کرد ارزشش را دارد، مجازات دسته جمعی علیه مردم عراق بود که باعث کشته شدن ۵۰۰ هزار کودک شد، این یک جنایت علیه بشریت بود، درست مانند تحریم‌های امروز علیه ایران، ونزوئلا، سوریه، کوبا و افغانستان....
این نماینده پارلمان اروپا همچنین در ادامه از سیاست‌های اتحادیه اروپا نیز انتقاد کرد و این اتحادیه را وابسته و پیرو سیاست‌های آمریکا توصیف کرد که باعث شده تا اروپا زیردست واشنگتن باشد.
پیش از این نیز مقامات دیگری در سایر کشورها از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورها انتقاد کرده بودند و از جمله "ژائو لیجیان" از سخنگویان وزارت خارجه چین در زمینه تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه روسیه و سوابق این کشور در تحریم‌های ظالمانه و هدف گیری مردم گفت، از زمان شروع بحران اوکراین، ایالات متحده به طور مکرر کشورها را برای تحریم روسیه تحت فشار قرار داده است.
وی ادامه داد: "با این حال، تشدید تحریم‌ها کمکی به کاهش اوضاع نمی‌کند، بلکه مشکلات جدیدی را در جهان که با همه‌گیری کرونا مبارزه می‌کند، ایجاد خواهد کرد. به عنوان مثال، قیمت انرژی در اروپا اخیراً به رکورد بالایی رسیده و ساکنان بسیاری از کشورها شروع به پرداخت قیمت‌های بالاتر برای برق، گرمایش، حمل و نقل، غذا و برخی مایحتاج روزانه کردند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала