گزارش و تحلیل

سخنگوی دولت: هیچ تغییری در تیم اقتصادی و روند تصمیمات اقتصادی دولت رخ نداده است

© IRNAعلی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2022
اشتراک
پس از انتشار گمانه زنی هایی در رسانه¬ها مبنی بر تغییر در تیم اقتصادی دولت، سخنگو و دبیر هیئت دولت ضمن رد این موضوع، جزئیات تصمیم هیئت دولت پیرامون تغییر ترکیب در کمیسیون اقتصادی دولت را تشریح کرد.
علی بهادری جهرمی، سخنگو و رئیس شورای اطلاع­رسانی دولت ضمن رد کردن گمانه­زنی برخی رسانه ها پیرامون تغییر در تیم اقتصادی دولت، به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
آقایان محسن رضایی و صولت مرتضوی مانند سایر اعضای هیئت دولت همچون گذشته حق حضور در تمام کمیسیون­های دولت از جمله کمیسیون اقتصادی را دارا هستند. علاوه بر این، هیچ تغییری هم در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به طور منظم از سوی رئیس جمهور و به ریاست ایشان برگزار می­ شود رخ نداده، همه اعضای تیم اقتصادی دولت کمافی­السابق در آن حضور دارند، همه بحث­ها و تصمیمات اقتصادی لازم و اجرایی در آن­جا طرح می­شود و آقای محسن رضایی هم دبیر این ستاد هستند. آقای محسن رضایی، طبق روال 8 ماه گذشته به عنوان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت مشغول فعالیت هستند.
بهادری جهرمی تصریح کرد:
مباحث مطروحه در کمیسیون اقتصادی اجرایی نیست و موضوعات این کمیسیون هم صرفا بخشی از موضوعات مطرح شده در ستاد اقتصادی دولت است.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2022
خطیب زاده: گفتگوهای ایران و عربستان مثبت بود
دبیر هیئت دولت گفت:
در 7 کمیسیون دولت بحث و تبادل نظر مقدماتی و پیشینی پیرامون موضوعات مطروحه در صحن هیئت دولت صورت می­ پذیرد. تصمیم نهایی و بدون اطلاع اعضای هیئت دولت در کمیسیون­های فرعی هیئت دولت اخذ نمی­شود.
بهادری در توضیح بیشتر پیرامون خبر حذف معاون اقتصادی و معاون اجرایی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصادی هیئت دولت گفت:
پس از انتخاب و تعیین اعضای کمیسیون از بین اعضای هیئت دولت و مطابق آیین ­نامه، جلسات کمیسیون با حضور دو سوم اعضای انتخاب­ شده رسمیت می­یابد. در خصوص برخی کمیسیون­ها و خصوصا کمیسیون اقتصاد این موضوع از مدتی قبل مطرح بود که به دلیل مشغله اعضا و وجود جلسات ستاد اقتصادی دولت، گاهی جلسات کمیسیون به نصاب لازم نمی ­رسد و عملا به منظور معطل نماندن بررسی موضوعات، جلسات بدون حد نصاب قانونی تشکیل می­شد. این مشکل باعث شده بود موضوعات ارسالی از کمیسیون به هیئت دولت، مجدد به کمیسیون ارجاع گردد تا مطابق روال قانونی بررسی شود.
وی در ادامه تصریح کرد:
به طور خاص در مورد کمیسیون اقتصادی، آقایان صولت مرتضوی و محسن رضایی برای برون­رفت از این مشکل، پیشنهاد دادند که از عضویت در کمیسیون اقتصادی حذف شوند. البته نمایندگان ایشان در کمیسیون اقتصادی حضور داشته و ایشان را از مباحث مورد نیاز مطلع خواهند نمود.
بهادری تاکید کرد:
علاوه بر همه این­ها، بنا بر قاعده کلی، هر زمان که نیاز باشد، آقای محسن رضایی و صولت مرتضوی خواهند توانست در جلسات کمیسیون اقتصادی همانند سایر اعضای هیئت دولت حضور یابند. لذا صرفا برای رفع مشکل نصاب قانونی جلسات کمیسیون اقتصادی و روال قانونی پیدا کردن مذکرات و مصوبات این کمیسیون، عضویت­شان از کمیسیون به پیشنهاد خودشان حذف گردید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала