گلوبال تایمز؛ سودجویی آمریکا از طولانی شدن وضعیت اوکراین

© Photo / U.S. Army Europeخیانت اوکراین به آمریکا
خیانت اوکراین به آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2022
اشتراک
روزنامه گلوبال تایمز چین در مقاله ای خاطرنشان کرد که ایالات متحده امیدوار است که از درگیری طولانی در اوکراین به نفع خود استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه گلوبال تایمز نوشت: ایالات متحده امیدوار به یک درگیری طولانی مدت در اوکراین به نفع این کشور است.
در این مقاله آمده: پس از شروع بحران اوکراین، تقریباً هر کاری که واشنگتن انجام داد، طولانی تر شدن درگیری را تشدید کرد و برای این کار همه نوع تلاشی را انجام داد.
به نوشته این روزنامه، ایالات متحده از "هرج و مرج" به نفع سازندگان تسلیحات آمریکایی استفاده می کند که ذخایر آنها به طرز محسوسی در حال رشد است. همچنین برای دریافت "سودهای ژئوپلیتیکی" از اعمال نفوذ در اروپا و ناتو تحت پوشش "تهدید روسیه" استفاده می کند.
در پایان این مقاله اشاره شده که مجموعه صنعتی-نظامی ایالات متحده بزرگترین ذینفع از طولانی شدن درگیری است.
زلنسکی منتظر بایدن در اوکراین است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.04.2022
زلنسکی منتظر بایدن در اوکراین است
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала