زاخارووا: الحاق احتمالی سوئد و فنلاند به ناتو، ثبات شمال اروپا را به خطر می اندازد

© Sputnik / Valeriy Melnikovزاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست
زاخاروا: به رسمیت شناختن اسد از سوی آمریکا جدی نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.04.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که الحاق احتمالی سوئد و فنلاند به ناتو می تواند ثبات در شمال اروپا را با پیامدهای منفی تهدید کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: "پوشیده نیست که قلمرو این کشورها (سوئد و فنلاند) خیلی وقت است که در اختیار ناتو قرار دارد، و (آنجا) رزمایش های نظامی گسترده برگزار می شده است. دلیل این نیاز ائتلاف (ناتو) مشخص است. هدف، ادامه گسترش پتانسیل نظامی و نفوذ جغرافیایی و ایجاد یک جناح دیگر برای تهدید روسیه است. اما دلیل اینکه چرا همسایگان فنلاندی و سوئدی در بالتیک باید به محدوده جدیدی برای تقابل بلوک ناتو با روسیه تبدیل شوند، مشخص نیست. عواقب منفی آن برای صلح و ثبات در منطقه شمال اروپا مشخص است."
زاخارووا: ناتو خیلی وقت است با دستان اوکراین علیه روسیه می جنگد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
زاخارووا: ناتو خیلی وقت است با دستان اوکراین علیه روسیه می جنگد
پبشتر ، روزنامه بریتانیایی تایمز به نقل از مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشده است، عضویت سوئد و فنلاند در این ائتلاف "موضوع گفتگو و جلسات متعدد" در مذاکرات وزرای خارجه ناتو بوده است. این روزنامه نوشت: انتظار می رود فنلاند در ماه ژوئن درخواست خود را ارئه دهد و پس از آن سوئد اقدام کند. دیپلمات های اروپایی که با این روزنامه مصاحبه کرده اند، گفتند که هر دو کشور توانایی های ناتو را به ویژه در زمینه جمع آوری اطلاعات و به عنوان بخشی از تقویت نیروی هوایی گسترش خواهند داد. به گفته یکی از دیپلمات ها، سوئد و فنلاند در این بلوک "بازیگران واقعی" خواهند بود. پیشتر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته بود که مسکو پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را تهدیدی برای روسیه نمی داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала