گزارش و تحلیل

تحریم های غرب علیه روسیه جهانی شدن را تهدید می کند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر تحریم های غرب علیه روسیه جهانی شدن را تهدید می کند
تحریم های غرب علیه روسیه جهانی شدن را تهدید می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2022
اشتراک
چرا تحریم های غرب علیه روسیه آنطور که در نظر گرفته شده بود عمل نمی کند؟
اسپوتنیک به نقل از وبسایت خبری و نظری Breitbart Newsبرایت بارت ایالات متحده می نویسد: بنابراین، کدام کشور در ماه مارس پایدارترین ارز را داشت؟ درست حدس زدید: این روبل روسیه بوده است. برای تضعیف اقتصاد ولادیمیر پوتین، تحریم هایی علیه روسیه اعمال شد که هدف آن تضعیف موقعیت پول این کشور در بازار جهانی بود. اما پس از کاهش نرخ مبادله پول روسیه به 139 روبل در هر دلار در 7 مارس، این پول به سرعت سقوط خود را پس گرفت و در حدود 80 روبل در هر دلار متوقف شد. ارزش یورو در پایان فوریه 89 روبل بود، در ابتدای مارس - 145 روبل. و اکنون می توان یک یورو را با 87.32 روبل خریداری کرد.
به نظر می رسد که تحریم ها آن طور که انتظار می رفت عمل نمی کند. دلیل اصلی این امر گاز طبیعی است. اخیراً روسیه از اروپا طلب کرد که پول گاز طبیعی را نه به یورو، بلکه به روبل پرداخت کند. تاکنون تنها مجارستان آمادگی خود را برای رعایت این تقاضا اعلام کرده است. اما در حال حاضر واقعاً مشخص نیست که بقیه اروپا تا چه زمانی می توانند مقاومت کنند. اما سقوط تدریجی یورو در حال حاضر آغاز شده است.
چرا روسیه می خواهد پول گاز را به روبل دریافت کند؟ کشورهای غربی ذخایر ارز خارجی روسیه را مسدود کردند و مسکو را از دسترسی به واردات از اکثر کشورهای جهان محروم نمودند. علاوه بر این، روند پرداخت برای مواد انرژی زای روسیه پیچیده تر شده است. به عبارت دیگر، غرب با محروم کردن روسیه از توانایی خرج دلار و محدود کردن عرضه، نیاز مسکو به یورو و دلار را کاهش داده است. روسیه به سادگی چاره ای ندارد جز اینکه بخواهد اکنون به آن به پول ملی اش پرداخت شود.
تحریم های ضد تروریستی ایران علیه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.04.2022
گزارش و تحلیل
تحریم های ضد تروریستی ایران علیه آمریکا
به احتمال زیاد، روسیه نه تنها برای گاز طبیعی ارسال شده به اروپا، بلکه همچنین برای نفت و برای محصولات غذایی مانند گندم و ذرت شروع به درخواست پرداخت به روبل خواهد کرد. خریداران باید برای دریافت وجوهات به بانک‌های روسیه مراجعه کنند و محصولات بیشتری را به روسیه صادر کنند تا روبل دریافت نمایند. تقاضای جهانی برای روبل رشد خواهد کرد. در نتیجه، جایگزینی برای سیستم یورو - دلار ظاهر خواهد شد. و این نه تنها موقعیت موسسات مالی روسیه، بلکه در نهایت، دولت پوتین را تقویت خواهد کرد.
به احتمال زیاد، این امر همچنین منجر به افزایش تقاضا برای اوراق قرضه دولتی روسیه از سوی بانک های روسیه و کشورهای صادرکننده خواهد شد. چین، به عنوان بخشی از استراتژی خود برای بیرون راندن ایالات متحده از موقعیت رهبری خود، ممکن است این امر را بسیار مفید بداند. چین ممکن است اوراق قرضه روسیه را بخرد تا به تدریج از اوراق قرضه خزانه داری آمریکا صرف نظر کند.
در نتیجه، مسیرهای جریان واقعی کالاها و مواد اولیه نیز تغییر خواهد کرد. تغییر مسیر جریان گاز و نفت از اروپا به چین منجر به افزایش هزینه حمل و نقل در سراسر جهان خواهد شد. ایالات متحده عملاً هیچ ظرفیتی برای ارسال نفت به بنادر در ساحل شرقی آمریکا و سپس صادرات آن به اروپا ندارد. اروپا نفت بیشتری از عربستان سعودی خواهد خرید و این نفت باید از طریق کانال سوئز منتقل شود. و مصر ممکن است عوارض عبور از کانال را افزایش دهد یا حتی برای خرید گندم روسی از آنها بخواهد به روبل پرداخت کنند.
روند نابودی جهانی شدن، تجزیه اقتصاد جهانی به گروه های رقیب نسبتاً جداگانه اتفاق می افتد. این وضعیت برای نخبگان مالی و شرکت های غربی که به صنعت چین وابسته شده اند بسیار ناخوشایند خواهد بود. اگر چین تمرکز خود را بر صادرات به روسیه یا بازار داخلی خود معطوف کند، نیازش به دلار و تحویل کالا به ایالات متحده تضعیف خواهد شد. شرکت‌ها باید تولید را به آمریکا برگردانند، کسب‌وکارهای محلی را دوباره راه‌اندازی کنند (که می‌تواند زمان خوبی برای کارگران آمریکایی باشد)، و سرمایه‌گذاری داخلی را افزایش دهند. بخش قابل توجهی از این فرآیندها قبلاً دم حال نزدیک شدن بود. شاید تهاجم روسیه به اوکراین، موتورهای تغییر را با سرعت بیشتری به راه بیندازد.
کامنت خوانندگان
JohnnyAppleseed
هیاهو در مورد تحریم های ضد روسیه پوششی برای منحرف کردن توجه از فروپاشی سیستم بانکی غرب است. با شروع چاپ پول جدید، فدرال رزرو و اقتصاد ما در مسیر سقوط قرار گرفتند.
PL1 Programmer
تحریم های غرب جهانی شدن را تهدید می کند؟ خبر عالی! مدت ها که وقت آن است!
Robert11110
روزی فرا می رسد که روبل روسیه به ارز اصلی جهان تبدیل خواهد شد. روسیه می تواند پول خود را با ده ها تریلیون دلار منابع طبیعی حمایت کند: طلا، نقره، پلاتین، الماس و غیره. و اما پشتوانه دلار چیست؟ هیچ چیزی.
Gloria Semadono
اگر توجه نکرده اید: روسیه در حال بازگرداندن "استاندارد طلا" برای پول خود است. یعنی اگر می خواهید از روسیه گاز بخرید، می توانید این کار را با روبل یا طلا انجام دهید. کمی زمان می برد و روبل روسیه به یک لوکوموتیو جهانی تبدیل می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала