گزارش و تحلیل

درس امید به دوستی با آمریکایی ها

© AFP 2023 / Carlos Barriaاروپا در دوراهی سخت انتخاب: برجام یا آمریکا؟
اروپا در دوراهی سخت انتخاب: برجام یا آمریکا؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
اشتراک
یکی از مباحثی که خیلی وقت ها در ایران مطرح می شود این است که مشکل اصلی امروزه ما با آمریکا است و اگر مشکل ما با آمریکا حل شود سایر مشکلات به خودی خود حل می شود.
البته بنده هم موافق هستم که مشکل ما با آمریکا است و بحث و جدل نه روی برنامه هسته ای و نه روی تسلیحات موشکی و یا پهبادی و نه نفوذ منطقه ای و نه بحث حقوق انسان و ... است.
نیاز نیست که یک کارشناس خبره باشید تا متوجه شوید امروزه متحدین آمریکا در جهان بد ترین کارنامه های حقوق انسان و یا حقوق بشر را دارند و طی حدود یک قرن بد ترین جنایات جنگی در تاریخ بشریت توسط آمریکایی ها و متحدین آنها در جای جای جهان انجام شده و آمریکا تنها کشوری در جهان است که از سلاح هسته ای بر علیه مردم بی گناه و غیر نظامی استفاده کرده و... ولی مجامع بین المللی لام تا کام مانند آن تصویر معروف که سه میمون یکی گوشها و دیگری دهان و آن یکی چشم هایش را با دست گرفته، عمل می کنند.
شاید بتوان گفت نکته اصلی مورد بحث امروزه این است که آیا مشکل آمریکا با نظام جمهوری اسلامی در ایران است و یا با کلیت و موجودیت ملت ایران.
آمریکایی ها برای اینکه میان ایرانی ها تفرقه بیاندازند و از نادانی برخی ساده لوح ها بهره ببرند، که البته باید اعتراف کرد که این هنر آنها است، محور خصومت خود با ملت ایران را به نظام جمهوری اسلامی در ایران مرتبط می کنند و وانمود می کنند که مشکل آنها نظام جمهوری اسلامی در ایران است در حالی که اگر به تاریخ تحریم ها و توطئه های آنها بر علیه ملت ایران برگردیم می بینیم که ماجرا بسیار فراتر از این مسایل است، اولین تحریم های رسمی آمریکا و انگلیس زمان مصدق بر علیه ملت ایران وضع شده و تا به حال هم آن تحریم ها سر جای خود هست، در آن زمان که جمهوری اسلامی در ایران سر کار نبود.
نقشه جغرافیایی  خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
از دست رفتن نفوذ آمریکا در خاورمیانه
همچنین علیرغم همه انکارهایی که طی سالیان سال انجام شده امروزه اسناد فاش شده ثابت می کند که کودتای 28 مردان یک توطئه تماما آمریکایی بر علیه ملت ایران بوده.
احتمالا هم بعدها فاش خواهد شد که آمریکایی ها و انگلیسی ها چه توطئه هایی حتی بر علیه محمد رضا شاه انجام داده اند.
سرنگونی رضا شاه توسط انگلیس هم که کاملا برای همه مبرهن است و نیاز به توضیح ندارد.
توجه داشته باشید ایرانی ها قبل از انقلاب دوستان آمریکا به حساب می آمدند، حال اگر نخواهیم بگوییم متحد اصلی آمریکا در منطقه ولی آمریکایی ها از هیچ توطئه ای بر علیه ایران و ملت ایران و حکومت های وقت ایران دریغ نکردند.
روز گذشته در سازمان ملل خلاف قوانین و مقررات تصمیم گرفته شد عضویت روسیه در شورای حقوق بشر تعلیق گردد.
طبق مقررات باید دو سوم اعضا رای به تعلیق عضویت یکی از اعضا بدهند که چنین نشد اما رئیس جلسه تصمیم گرفت که این کار را خلاف قوانین و مقررات انجام دهد.
قبل از آن هم دیدیم دبیر کل سازمان ملل که اصولا باید موضع بی طرفانه در اختلافات جهانی بگیرد تا سازمان ملل بتواند به عنوان میانجی برای حل بحران ورود کند موضعی بسیار منفی بر علیه روسیه گرفت تا درب حل دیپلماتیک مساله اوکراین از طریق سیاسی را ببندد.
جوانان امروزی احتمالا اطلاع ندارند اما زمانی اتحاد جماهیر شوروی و پیمان وارسو وجود داشت، علیرغم اینکه همه در جنگ جهانی دوم برای شکست نازی ها با هم متحد بودند اما بعد از آن آمریکایی ها به دنبال سلطه بر جهان بودند وآمریکایی ها و متحدین آنها انواع واقسام فشارهای اقتصادی بر بلوک شرق را وارد کردند واوضاع اقتصادی مردم در بلوک شرق بسیار بد بود برخی در شوروی بر این باور بودند که اگر مشکل خودشان با آمریکا را حل کنند همه مشکلات حل می شود وکلا تنها راه حل این است که بروند مشکلشان با آمریکا را حل کنند و آمریکایی ها هم با استفاده از رسانه های خود این دیدگاه را ترویج می دادند وموقعیت افرادی را که چنین دیدگاه هایی داشتند را تقویت می کردند تا در کشورهای بلوک شرق به قدرت برسند.
بیشتر جنگ های جهان هم بر این محور متمرکز بود که بلوک غرب با بلوک شرق در حال رقابت و جنگ واسطه ای هستند.
به دلیل حماقت، آمریکا به بزرگترین دشمن دلار تبدیل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
به دلیل حماقت، آمریکا به بزرگترین دشمن دلار تبدیل شده است
کار به جایی رسید که حتی ساختار سیاسی کشورهای بلوک شرق هم تغییر کرد و همه امیدوار بودند که دیگر اختلافات کنار گذاشته شود و با یک جهان بی جنگ و خونریزی مواجه شویم چون دیگر دو بلوک درکار نبود.
حتی بحث ضرورت انحلال ناتو پس از انحلال پیمان وارسو هم مطرح شد ووقتی آمریکایی ها از انحلال پیمان ناتو خودداری کردند حتی روسیه پیشنهاد داد که خودش هم عضو ناتو شود تا همه در یک پیمان قرار داشته باشند و اینگونه نباشد که شرایط دشمنی ادامه یابد بلکه شرایط همکاری ایجاد شود.
اما دیدیم که آمریکایی ها به دشمنی خود با روسیه ادامه دادند و علیرغم همه همکاری های روسیه با آنها مشخص بود که مشکل آنها با ساختار سیاسی روسیه نیست بلکه با خود روسیه و ملت روسیه است و هدف آنها نابودی روسیه می باشد.
امروزه هم شرایط ایجاد شده در عرصه بین المللی نشان می دهد که طی سه دهه گذشته آمریکایی ها از هیچ تلاشی برای نابودی روسیه و روسها دریغ نکرده اند و حتی اقداماتی در تولید تسلیحات بیولوژیک که روی ژن های مردم روسیه متمرکز می شود انجام داده اند تا کل ملت روسیه را نابود کنند.
حتی درباره مردم اوکراین توجه داشته باشید که آمریکایی ها و ذیل آنها سازمان ملل به دنبال حل مشکل آنها نیستند، همانگونه که قبلا نیز مطرح کردم اگر اینگونه بود دبیر کل سازمان ملل موضعی بی طرفانه می گرفت تا حد اقل برای میانجیگری بتواند ورود کند.
همین دیروز بود که رسانه های آلمانی اعلام کردند پلیس آلمان ماموریت پیدا کرده تا جلوی باندهای تبهکار که زن های اوکراینی را به فحشا وادار می کنند را بگیرد.
آن تصاویر کذایی که رسانه های غربی از شرایط برخورد با اوکراینی ها نشان می دهند را خیلی باور نکنید.
امیرعبداللهیان: هرگز زیر بار زیاده‌ خواهی آمریکا نخواهیم رفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2022
امیرعبداللهیان: هرگز زیر بار زیاده‌ خواهی آمریکا نخواهیم رفت
امروزه کار به جایی رسیده که از مردان و زنان و حتی بچه های اوکراینی در کشورهای غربی برای اعمال ... استفاده کنند، آقای زلنسکی و طرفداران همپیمانی اوکراین با غرب هم برود کلاهش را بندازد هوا.
درسی که همه باید از اتفاقات اخیر بگیرند این است که مشکل آمریکایی ها موجودیت ملتهایی است که هویت تاریخی و فرهنگی دارند چون خودشان بی هویت هستند و تا وقتی که کشورهایی که دارای هویت تاریخی هستند را نابود نکنند آرام نخواهند گرفت.
امروز روس ها هستند و فردا چینی ها و ایرانی ها و پس فردا دیگر ملت هایی که حتی تصور می کنند امروز متحد آمریکا هستند.
هیات حاکمه اصلی در آمریکا آنهایی هستند که باور دارند آنها ارباب جهان هستند ودیگران باید برده آنها باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала