به دلیل حماقت، آمریکا به بزرگترین دشمن دلار تبدیل شده است

© Depositphotos.com / Feverpitchبه دلیل حماقت، آمریکا به بزرگترین دشمن دلار تبدیل شده است
به دلیل حماقت، آمریکا به بزرگترین دشمن دلار تبدیل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
سایت اسپانیایی Rebelión نوشت: ایالات متحده اعتبار خود را تضعیف کرده و به بزرگترین دشمن دلار تبدیل شده است
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده سایت اسپانیایی Rebelión الخاندرو مارکو دل پونت نوشت: غرب در تلاش برای منزوی ساختن روسیه با تنوع عظیم منابع طبیعی خود، گامی غیرمنطقی برداشت که باعث افزایش قیمت ها در سراسر جهان شد و بدون شک اروپا، ایالات متحده و کل جهان را وارد رکود خواهد کرد.
به گفته نویسنده مقاله، اقدامات آمریکایی ها در پس زمینه کاهش بیست ساله سهم دلار در ارزهای ذخیره جهانی به طرز چشمگیری احمقانه است، زیرا اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، که در آن شرکت های روسی درآمد حاصل از فروش منابع طبیعی را سرمایه گذاری کردند نیز مسدود شدند.
الخاندرو مارکو دل پونت نوشت: اعمال تحریم‌ها علیه روسیه توسط واشنگتن و توقیف چند صد میلیارد دلار از ذخایر بانک مرکزی تردیدهایی را در مورد منطق سیستم مالی موجود ایجاد کرد و بقیه جهان را مجبور کرد به ذخیره دارایی‌ها به ارزهای ذخیره فکر کنند.
وی افزود: هر درصدی که از منطقه دلار برای ارز یا اوراق قرضه دیگر خارج شود، به تامین مالی بدهی عمومی آمریکا ضربه می زند.
پیشنهاد مقام پاکستانی برای حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و پاکستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
پیشنهاد مقام پاکستانی برای حذف دلار از مبادلات تجاری ایران و پاکستان
ایالات متحده به تازگی اوراق قرضه بانک مرکزی روسیه را باطل کرده است. چیزی مشابه با طلا در حال رخ دادن است، اگرچه بحث در مورد اینکه آیا در روسیه است یا در سایر بانک های مرکزی وجود دارد، اما مهمترین چیز این است که می توان آن را مسدود کرد.
با استفاده از روال روسیه، مقامات آمریکایی به راحتی می توانند با لمس یک دکمه شش هزار تن طلا را در سراسر جهان مصادره کنند. چرا که نه؟ طلا وجود دارد و ما باید آن را بدست آوریم. نویسنده پرسید: پس چرا کشورهای خارجی می خواهند طلای خود را در نیویورک ذخیره کنند؟
ناظر درباره اقدامات مسکو و پکن با هدف تضعیف سلطه گری دلار صحبت کرد. هر دو کشور در سال ۲۰۱۹ گام بزرگی در این راستا برداشتند؛ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰، سهم دلار در تجارت بین روسیه و چین برای اولین بار زیر ۵۰ درصد بود.
وی تصریح کرد: تا سال ۲۰۱۵ به میزان ۹۰ درصد معاملات دوجانبه به دلار انجام می شد.
علاوه بر این، دل پونت یادآور شد که کشورهای خارج از منطقه نفوذ آمریکا این فرصت را دارند که درباره یک سیستم پولی و مالی ملی مبتنی بر واحد پول اتحادیه اقتصادی اوراسیا بحث کنند و اولین وظیفه در راه رسیدن به چنین نظامی، تثبیت نظام ارزهای محلی است.
نویسنده مقاله تصریح کرد: ما باید کشورهای دیگر را متقاعد کنیم که به یک سیستم پولی جدید روی بیاورند. دوران پس از دلار تنها می تواند پس از پذیرش عمومی یک ارز دیگر رخ دهد. تاکنون افراد کمی به این موضوع علاقه مند شده اند، به استثنای ایران که آن نیز تحت تحریم های شدید غرب قرار دارد، اما پرخوری آمریکا باعث شده تا آمریکا به بزرگترین مخالف منطقه دلار تبدیل شود.
پیشتر دنیس علیپوف سفیر روسیه در هند گفته بود که روسیه و هند قصد دارند تسویه حساب های متقابل را با ارزهای ملی گسترش دهند. به گفته وی، دو طرف باید به موضوع انعقاد توافقنامه حمایت متقابل از سرمایه گذاری ها توجه کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала