اوکراین برای اتهام به روسیه عکسهایی جعلی از تجهیزات موشکی توچکا- یو در کراماتورسک را منتشر کرده است

© Photo / Northrop Grummanاوکراین برای اتهام به روسیه عکسهایی جعلی از تجهیزات موشکی توچکا- یو در کراماتورسک را منتشر کرده است
اوکراین برای اتهام به روسیه عکسهایی جعلی از تجهیزات موشکی توچکا- یو در کراماتورسک را منتشر کرده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.04.2022
اشتراک
اوکراین برای متهم کردن روسیه، در ایستگاه راه آهن کراماتورسک عکسی از رزمایش روسیه با تجهیزات TOCHKA-U را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام نمود که هدف از انتشار تصاویری از تجهیزات روسی، تأثیر رژیم کیف بر حمله به ایستگاه در کراماتورسک، منحرف کردن افکار عمومی از خروج دسته جمعی ساکنان به منظور جلوگیری از استفاده از آنها به عنوان "سپر انسانی" بوده است. پیش از این وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام نموده بود که "نیروهای مسلح روسیه در تاریخ 8 آوریل در شهر کراماتورسک هیچ گونه مأموریت آتشینی نداشتند و ماموریتی برنامه ریزی نشده بودند". مایلیم تاکید کنیم که موشک‌های تاکتیکی "توچکا-یو" که قطعات آن در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن کراماتورسک پیدا شده و تصاویر ان توسط شاهدان عینی منتشر شده است، فقط توسط نیروهای مسلح اوکراین استفاده می‌شود.
در 14 مارس 2022، یک گردان از تیپ 19 موشکی جداگانه نیروهای مسلح اوکراین با موشک مشابه توچکا یو به مرکز دونتسک حمله کردند که در نتیجه آن 17 نفر در دم جان باختند و 36 غیرنظامی دیگر نیز زخمی شدند. وزارت دفاع روسیه اتهامات رژیم کی یف مبنی بر حمله موشکی روسیه به ایستگاه راه آهن کراماتورسک در 8 آوریل را تکذیب می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала