گزارش و تحلیل

زلنسکی، بازیگر تئاتر تاسف‌بار کاخ سفید

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Service ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین
 ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
اشتراک
یک جبهه تروریستی با هماهنگی ایالات متحده آمریکا در اوکراین به کمک ولودیمیر زلنسکی بوجود آمده است.
اسپوتنیک - ماموکا مامولاشویلی، فرمانده جنگجویان گرجی که درحال حاضر در اوکراین مستقر هستند، بر روی آنتن برنامه "وزدوخ" در پاسخ به سوالی در خصوص ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی که در آن به سر سربازان روسی که با دستان بسته در جاده دراز کشیده بودند، شلیک می‌شود،اظهار داشت که نه او و نه زیردستانش سربازان روس را به اسارت نمی‌گیرند.
مامولاشویلی بیان داشت: من اکنون از طرف لژیون گرجستان می‌گویم، ما سربازهای روس از جمله افراد قدیروف را به هیچ عنوان به اسارت نخواهیم گرفت.
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام داشت که کی‌یف در ۱ آوریل به وزارت خارجه بریتانیا اطلاع داده است که قصد ندارد کنوانسیون ژنو در مورد رفتار با اسیران جنگی روسیه را رعایت کند.
فرا خوانده شدن 36 هزار نیروی ذخیره به ارتش اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
خودداری کی‌یف از رعایت کنوانسیون ژنو در قبال اسرای روس
روح الله مدبر، کارشناس مسائل روسیه در این خصوص به اسپوتنیک گفت:
طی چهل روزی که از عملیات ویژه روسیه در اوکراین سپری می‌شود، مشخص شده که حکومت زلنسکی یک نظام به معنای واقعی نئونازی هست، هم به مصداق واقعی جنایات جنگی را در اوکراین علیه سربازان ارتش روسیه انجام داده و هم اینکه علیه مردم اوکراین اقدامات بسیار فجیعی را به انجام رسانیده است.
همگان در این مدت دیدند که اوکراینی‌ها برای اینکه از پیشرفت روسیه جلوگیری کنند، مردم را به عنوان سپر انسانی قرار دادند و در تمامی چهار دور مذاکراتی که میان روسیه و اوکراین صورت گرفت، دیدیم که طرف اوکراینی برای ایجاد حائل‌های سبز برای خروج مردم از منطقه خودداری می‌کرد تا از آنها بعنوان سپر انسانی استفاده کند و مانع پیشروی ارتش روسیه بشود. حتی موارد رفتارهای غیرانسانی که اوکراینی‌ها با دانشجوها و افرادی که از نژادهای دیگر و رنگین پوست بودند، دیده شد و در مبادی مرزی، ارتش اوکراین اینها را مجبور کرد که زباله جمع کنند. یا بر خلاف کنوانسیون ژنو و تمام قوانین حقوقی جنگی، دولت اوکراین افرادی که تابعیت کشور دیگری را دارند، مجبور می‌کرد که وارد جنگ بشوند.
نکته بعدی اقدام زلنسکی در فراخوان تشکیل لژیون بین المللی برای جنگ در اوکراین است که این موضوع نشان داد که مردم اوکراین با زلنسکی نیستند و از دولت او حمایت نمی‌کنند و او با این طرحی که قطعا نقشه آمریکایی هست، پای تروریست‌ها را به منطقه باز کرده است. ما دیدیم اولین گروهی که وارد اوکراین شدند، از سوریه و از جریان داعش بودند و سپس تروریست‌های جدا شده از بلاروس و گرجستان. من چند وقت پیش دیدم که یک مقام گرجستانی طی یک مصاحبه اعلام داشت که هر چه تروریست و فرد خطرناک در کشور بوده اکنون در اوکراین و در کنار دولت زلنسکی می‌جنگد. این نشان دهنده آن موضوع است که یک جبهه تروریستی با هماهنگی آمریکا در اوکراین به کمک زلنسکی بوجود آمده است. زلنسکی یک هنرپیشه و بازیگر سینماست که قدرت را بدست گرفته و هرآنچه که کاخ سفید در مقابلش قرار می‌دهد، اجرا می‌کند.
به تعویق افتادن زمان تحویل جعبه های سیاه بوئینگ سرنگون شده در ایران به اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
فرمانده لژیون گرجستان در اوکراین: سربازان روس را به اسیری نمی‌گیریم
در خصوص رفتاری که با سربازان ارتش روسیه در اوکراین صورت می‌گیرد، چندین مورد اقدام جنایت جنگی توسط دولت اوکراین صورت پذیرفته است؛ تصاویر منتشر شده که در آن سربازان روسیه به صورت دست بسته هستند و به پای آنها شلیک می‌کنند، پای آنها را می‌شکنند و سپس آنها را زجر کش می‌کنند، در قبال این تصاویر سکوت جامعه بین الملل را شاهد بودیم و هیچ موضع‌گیری از هیچ مقام اروپایی ندیدیم. تصاویری دیگری نیز منتشر شده است که در آن سربازان روس را قطار مانند، ردیف کرده‌اند و به آنها شلیک می‌کنند، فیلم‌های وحشتناک دیگری نیز به صورت رسمی توسط اوکراین منتشر شده است که کنوانسیون وین و حقوق جنگ را نقض می‌کند. از همه مهمتر اینکه دولت اوکراین از گردان آزوف که یک گردان معروف نئونازی‌هاست، حمایت می‌کند.
سکوت غرب در برابر جنایات زلنسکی دقیقا نشان دهنده دو بعد است: بعد اول اینکه حقوق بشر، صلح، حقوق بشردوستانه و ... واژه‌های دروغینی هست که توسط آمریکا و انگلیس بکار برده می‌شود و بعد دوم اینکه زلنسکی واقعا مصداق بارز یک جنایتکار جنگی است و سخنانی که بایدن علیه روسیه درباره جنایت جنگی مطرح می‌کند، مصادیق آن دقیقا در اوکراین دیده می‌شود.
چرا پیروزی پوتین در اوکراین اجتناب ناپذیر است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.04.2022
گزارش و تحلیل
چرا پیروزی پوتین در اوکراین اجتناب ناپذیر است؟
امروز نظام بین الملل با صحنه‌ای مواجه هست که یک طرف آن اوکراینی است که توسط آمریکا سر کار آمده است و اندیشه‌های فاشیستی و نئونازی را گسترده کرده و این کشور را به مرکز تولید سلاح‌های بیولوژیک، شیمیایی و کشتار جمعی تبدیل نموده و اکنون مردم خود را سپر انسانی نموده است. خبرهای متعددی شنیده شده است که مردمی که از مناطق تحت تسلط نئونازی‌ها رها میشدند، اعلام می‌کردند که به زور اسلحه در داخل ساختمان‌های مسکونی نپه داشته میشدند و یا تصاویر فراوانی دیده شده است که نئونازی‌ها موشک‌ها، پدافندها و تانک‌های خود را داخل مجتمع‌های مسکونی پنهان نموده و از داخل آنها شلیک می‌کردند تا ارتش روسیه را مجبور به حمله به این مناطق بکنند تا بعدا اعلام شود که روسیه به مناطق مسکونی حمله می‌کند. چنین جریانی که انواع مختلف جنایات جنگی را مرتکب می‌شود و از همه بدتر حقوق موجود در حوزه اسرای جنگی را رعایت نمی‌کند اما توسط غرب حمایت می‌شود. این نشان دهنده آنست که روسیه به تنهایی جلوی جریانی که برهم زننده نظام بین الملل است ایستاده است.
از سوی دیگر این ارتش روسیه است که در مناطق مختلف وظایفی را که بر عهده دولت اوکراین بوده، از جمله کمک‌های بشردوستانه، به انجام می‌رساند و این دولت رسما از تمامی تکالیف خود شانه خالی کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала