چند هزار فقره برای وام ازدواج در ایران ثبت نام کرده‌اند؟

© Fotolia / J. Mihatschممنوعیت برنامه های ازدواج در تلویزیون ترکیه
ممنوعیت برنامه های ازدواج در تلویزیون ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.04.2022
اشتراک
شبکه بانکی ایران در سال ۱۴۰۰ نسبت به پرداخت بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان به ۹۲۴ هزارمتقاضی، وام قرض‌الحسنه ازدواج اقدام کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، بانک مرکزی با اعلام اینکه بانک‌ها تا ۱۷ فروردین برای ابلاغ بخشنامه پرداخت وام ازدواج با مبالغ جدید مهلت دارند، از ثبت‌نام ۵۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
لازم به تاکید است بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۷ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، با مبالغ جدید پرداخت می‌گردد و صرفا تاخیر احتمالی در ابلاغ بخشنامه به یک شعبه مانعی برای پرداخت تسهیلات مذکور به متقاضیان نخواهد بود.
بچه نوزاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
وام فرزندآوری در ایران به چه کسانی پرداخت می‌شود؟
به گزارش بانک مرکزی، بر خلاف ادعای مطرح شده در گزارش منتشر شده، سامانه ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به آدرس ve.cbi.ir بسته و مسدود نبوده و همزمان با تصویب و ابلاغ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی مجلس شورای اسلامی، بر اساس ضوابط و مبالغ جدید بروزرسانی شده است. مراجعه خبرنگار مربوطه به این سامانه و عدم اکتفا به اظهارات منبعی نامشخص منجر به رفع ابهام در این خصوص می شد.
از ابتدای سال جاری تا روز ۱۵ فرودین ماه بیش از ۵۰ هزار فقره ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سامانه مربوطه انجام شده است. بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور خود را ملزم به اجرای قوانین در راستای تکریم مردم و جوانان می داند و در سال جاری نیز به روال سالهای گذشته نسبت به انجام وظایف و تکالیف خود بویژه در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج اقدام خواهد کرد. در همین راستا شبکه بانکی کشور در سال ۱۴۰۰ نسبت به پرداخت بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان به ۹۲۴ هزارمتقاضی، وام قرض‌الحسنه ازدواج اقدام کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала