وام فرزندآوری در ایران به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

© Fotolia / Nick Freundبچه نوزاد
بچه نوزاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ خانوارهایی که صاحب فرزند می‌شوند، مشمول وام فرزندآوری هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس ایران، مبلغ وام فرزندآوری در این کشور از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود و سقف آن ۱۰۰ میلیون تومان است.
بر اساس مصوبه مذکور، مبلغ وام فرزندآوری به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم و بیشتر از آن، ۱۰۰ میلیون تومان است.
دوره بازپرداخت وام قرض الحسنه در ایران به  5 سال افزایش می یابد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
دوره بازپرداخت وام قرض الحسنه در ایران به 5 سال افزایش می یابد
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند دو قلو شود، به ازای هر فرزند یک وام به خانواده تعلق می‌گیرد. این وام در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و سود آن تنها چهار درصد است.
جز وام فرزندآوری، اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر شود، می‌تواند از وام قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن استفاده کند. مبلغ این وام ۲۲۰ میلیون تومان است و زمان بازپرداخت آن ۲۰ سال است. این وام ۲۲۰ میلیونی هم وام قرض‌الحسنه است و سود آن ۴ درصد است. این وام به خانوارهایی تعلق می‌گیرد که فاقد مسکن هستند و سه فرزند و یا بیشتر دارند. خانوارهایی که از سال ۹۹ به این سو صاحب فرزند سوم و بیشتر شده باشند هم می‌توانند این وام را دریافت کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала