کشف امکان استفاده از قهوه در درمان اختلالات روانی

CC BY-SA 4.0 / Dscheremet / Traditional Armenian coffee pot 'Srjep' (cropped photo)کشف امکان استفاده از قهوه را در درمان اختلالات روانی
کشف امکان استفاده از قهوه را در درمان اختلالات روانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.03.2022
اشتراک
دانشمندان اسپانیایی به امکان استفاده از قهوه در درمان اختلال کم توجهی و بیش فعالی پی برده اند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان اسپانیایی در دانشگاه آزاد کاتالونیا به کاربرد قهوه در درمان اختلالات روانی مانند اختلال کم توجه و بیش فعالی پی برده اند. یافته های آنها در مقاله منتشر شده در مجله علمی Nutrients شرح داده شده است.
کشف یک فایده جدید نوشیدن قهوه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
کاهش خطر مرگ زودرس با نوشیدن قهوه
چنین مطالعه ای اولین بار در نوع خود بوده، زیرا شامل یک تجزیه و تحلیل سیستماتیک است که از جمله در سطح سلولی انجام شد. متخصصان دریافته اند که استفاده از کافئین در درمان اختلال کم توجهی و بیش فعالی در نوجوانان و بزرگسالان منجر به افزایش دامنه توجه، بهبود تمرکز و یادگیری و همچنین برخی از انواع اختلالات در حافظه می شود. در عین حال، روش های پیشنهادی درمانی منجر به افزایش فشار خون نمی شود.
اختلال کم‌توجّهی و بیش‌فعالی (به انگلیسی: Attention-deficit hyperactivity disorder) (به صورت مخفف: ADHD) یک اختلال رفتاری رشدی است. معمولاً فرد توانایی دقّت و تمرکز بر روی یک موضوع را نداشته، یادگیری در او کند است و فرد از فعّالیّت بدنی غیرمعمول و بسیار بالا برخوردار است..
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала