کاهش خطر مرگ زودرس با نوشیدن قهوه

CC0 / Pixabay / کشف یک فایده جدید نوشیدن قهوه
کشف یک فایده جدید نوشیدن قهوه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2022
اشتراک
محققان معتقدند که نوشیدن تنها سه فنجان قهوه در روز، خطر مرگ زودرس را تا 12 درصد کاهش می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه The Sun نوشت؛ دانشمندان عادت های مردم انگلیس را به مدت 11 سال مورد مطالعه قرار دادند که این مطالعات نشان داده نوشیدن سه فنجان قهوه آسیاب شده در روز خطر مرگ زودرس را تا 12 درصد، مرگ ناشی از بیماری قلبی را تا 17 درصد و مرگ ناشی از سکته را تا 21 درصد کاهش می دهد.
دانشمندان همچنین نوشیدن این مقدار قهوه را با بهبود نتایج سلامت مرتبط دانستند و در عین حال یادآوری کردند که مورد در خصوص قهوه تازه آسیاب شده می باشد و قهوه فوری این خواص را ندارد.
براساس تحقیقاتی که روی تقریباً 500 هزار نفر انجام شده، نوشیدن بیش از سه فنجان قهوه در روز تأثیر خوبی ندارد.
اگر هر روز دو فنجان قهوه بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2022
اگر هر روز دو فنجان قهوه بخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد
قهوه یکی از پرمصرف‌ ترین نوشیدنی‌ ها در جهان است. خواص قهوه می‌تواند به افراد کمک کند تا احساس خستگی کمتری داشته باشند و سطح انرژی را افزایش می‌دهد. به این دلیل که حاوی ماده محرکی به نام کافئین است. علاوه بر کافئین، این نوشیدنی حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان نیز است که برخی مطالعات آن را با کاهش خطر ابتلا به سرطان، دیابت نوع ۲ و زوال عقل مرتبط دانسته‌اند.
پیش از این متخصصان تغذیه 10 محصول غذایی جوان کننده را نام بردند که با مصرف منظم آنها جوانی را طولانی تر و احساس نشاط بیشتری به انسان بدهد. مواد غذایی مانند، سیب زمینی، موز نارس، کنگر فرنگی و انار در این فهرست قرار گرفتند، زیرا سرشار از ویتامین C هستند که باعث تولید کلاژن و همچنین بسیاری از آنتی اکسیدان ها از جمله فلاونوئیدها و آنتوسیانین ها می شود. این مواد مغذی به محافظت از سلول ها کمک می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала