نشریه آمریکایی پایان هژمونی ایالات متحده را پیش بینی کرد

© Sputnik / Stanislav Savelyevنشریه آمریکایی پایان هژمونی ایالات متحده را پیش بینی کرد
نشریه آمریکایی پایان هژمونی ایالات متحده را پیش بینی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
اشتراک
نشریه آمریکایی The Concept نوشت: تشدید تنش در اوکراین نشانه ظهور دنیای پسا آمریکا بود.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگاران نشریه آمریکایی The Intercept به این نظر رسیده اند، که تشدید تنش در اوکراین نشانه ظهور دنیای پسا آمریکا بوده است. آنها در مقاله خود پایان هژمونی آمریکا را پیش بینی کردند.
نویسندگان خاطرنشان کردند که علیرغم تلاش برای اعمال فشار از سوی واشنگتن، تعدادی از کشورهای آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین از جانبداری خودداری کردند و "مسیری بی طرف" را انتخاب کردند.
به ویژه چین، هند، برزیل، ترکیه، اندونزی، آفریقای جنوبی و مکزیک از منزوی کردن روسیه خودداری کردند. علاوه بر این، در سازمان ملل گروهی از کشورها، از جمله آفریقای جنوبی، از تصویب قطعنامه ای برای انزوای روسیه خودداری کردند.
پیش بینی قحطی در آمریکا ناشی از سیاست های بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.03.2022
پیش بینی قحطی در آمریکا ناشی از سیاست های بایدن
به گفته نویسندگان این مقاله، چنین موضع این کشورها باعث شوک در میان نخبگان غربی شد که عادت دارند به سایر کشورها بگویند که چه موضع ژئوپلیتیکی باید اتخاذ کنند. روزنامه نگاران بر این باورند که این وضعیت نشان دهنده کاهش اقتدار ایالات متحده برای بیشتر کشورهای جهان است. آنان معتقدند آمیزه‌ای از اشتباهات و اجتناب ناپذیری، غرب را به زوال کشانده و با آن بسیاری از ارزش‌هایی که به وجود آورده است.
نویسندگان مقاله می‌گویند: خوب یا بد، هر اتفاقی که بعد بیفتد، گسست کامل با هژمونی چند قرن اخیر غرب است، نه تنها در سیاست، بلکه در فرهنگ و اندیشه‌ها است.
پیش از این مشخص شد که آمریکایی ها شروع به از دست دادن ایمان به رهبری ایالات متحده در جهان کردند. بر اساس یک نظرسنجی NBC News، ۵۳درصد از ساکنان ایالات متحده وضعیت این کشور را "آغاز نزولی بلندمدت" می دانند که در آن ایالات متحده دیگر جایگاه پیشرو در جهان را اشغال نخواهد کرد.
همچنین گزارش شده است که محبوبیت کار جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا، در دوران ریاست‌ جمهوری او به پایین‌ ترین حد خود رسیده و به ۴۰ درصد کاهش یافته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала