رئیس شورای اروپا: از گاز روسیه صرف نظر کنید

© Sputnik / Vitaly Podvitskiرئیس شورای اروپا: از گاز روسیه صرف نظر کنید
رئیس شورای اروپا: از گاز روسیه صرف نظر کنید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.03.2022
اشتراک
رئیس شورای اروپا از اتحادیه اروپا خواست گاز روسیه و سپس سوخت های فسیلی را به طور کلی کنار بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک، شارل میشل رئیس شورای اروپا، طی سخنرانی در موسسه مطالعات سیاسی پاریس، خواستار رهایی از هیدروکربن های روسیه و سپس سوخت های فسیلی به طور کلی شد.
میشل با اشاره به برنامه امنیت انرژی اتحادیه اروپا گفت: ما باید خود را از وابستگی به سوخت‌های فسیلی و حتی سریعتر از وابستگی به هیدروکربن‌ های روسیه رها کنیم. ما به عنوان اعضای اتحادیه بالاخره بحث خرید مشترک گاز را آغاز خواهیم کرد. ما در نهایت استراتژی‌ های مشترک ذخیره‌ سازی گاز اروپا را اجرا خواهیم کرد و سرمایه‌ گذاری لازم را در زیرساخت‌ هایی مانند اتصالات داخلی و پایانه‌های LPG تسریع خواهیم کرد.
گیدئون رحمان ستون‌ نویس فایننشال تایمز معتقد است که افزایش فشار اقتصادی بر مسکو می‌تواند اتحاد کشورهای غربی را در زمانی که با افزایش قیمت‌ها، از دست دادن شغل و مشکلات اجتماعی به دلیل افزایش تعداد پناهندگان از اوکراین مواجه می‌شوند، شکاف دهد.
بر اساس ارزیابی وی، در این صورت آنها باید به دنبال سازش با طرف روسی بر سر شرایطی باشند که ممکن است اکنون غیرقابل قبول به نظر برسد. از سوی دیگر، او معتقد است که تشدید درگیری نظامی ممکن است منجر به این واقعیت شود که رهبران غربی ملزم به مداخله مستقیم شوند. ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه، نیز اعلام کرد که بروکسل رسماً با اعمال تحریم ها علیه روسیه، ساکنان اتحادیه اروپا را محکوم به زندگی با قیمت های گزاف برق و سوخت و همچنین بیکاری گسترده می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала