معرفی تخت‌جمشید به صورت زنده به مردم

© Photo / Unsplash/ Mostafa Merajiتخت جمشید
تخت جمشید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2022
اشتراک
کارشناس: با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی فارس و به کمک بسترهای ارتباطی پخش زنده؛ امکان بازدید از پایگاه‌های میراث جهانی و معرفی این بناهای ارزشمند فراهم شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، حمید فدایی، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت‌جمشید اعلام کرد که بازدید مجازی از تخت‌جمشید در نوروز فراهم شد و از روز 21 مارس (دوشنبه اول فروردین ماه) با سفر مجازی، این میراث جهانی را به صورت زنده به مردم معرفی می کنیم.
وی در ادامه اظهار کرد: "با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی فارس و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و به کمک بسترهای ارتباطی پخش زنده؛ امکان بازدید از پایگاه‌های میراث جهانی و معرفی این بناهای ارزشمند فراهم شد.
این برنامه‌ تحت عنوان "نوروزگاه با میراث جهانی ایران" و با هدف معرفی آثار فرهنگی و تاریخی برای پخش آنلاین و زنده در بسترهای تلویزیون اینترنتی پیش‌بینی و طرح‌ریزی شده است. پوشش رویدادهای نوروزگاهی از مهمترین اهداف این برنامه به شمار می‌رود که ما نیز در پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با برنامه‌ریزی منسجم و ایجاد محتوای لازم تمام تلاش خود را برای معرفی این بنای تاریخی به کار گرفته‌ایم.
دکتر محمد حسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2021
گزارش و تحلیل
همکاری ایران و ایتالیا در مرمت و حفاظت تخت جمشید
علاقمندان می‌توانند برای بهره‌گیری از این امکان ارتباط زنده، به پایگاه اینترنتی میراث جهانی تخت جمشید مراجعه کنند".
یادمان تاریخی تخت جمشید که متعلق به دوره هخامنشیان است یکی از آثار ثبت شده استان فارس در فهرست آثار جهانی است که در سال ۱۹۷۹ میلادی با شماره ۱۱۴ در سازمان جهانی علمی، فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد.
سلسله هخامنشیان از سال ۳۳۰ تا ۵۵۰ پیش از میلاد حکومت کردند. مجموعه جهانی تخت جمشید در شهرستان مرودشت و در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала