آمریکا، چین را تهدید کرد

© AP Photo / Carlos Barriaآنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
اشتراک
بلینکن: اگر معلوم شود چین از اقدامات روسیه در اوکراین حمایت می کند، ایالات متحده اقدام خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به رهبری چین خواهد گفت که اگر معلوم شود چین از اقدامات روسیه در اوکراین حمایت می کند، ایالات متحده اقدام خواهد کرد.
روز 18 مارس، رئیس جمهور بایدن با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو خواهد کرد و به صراحت اعلام خواهد کرد که چین در قبال هر اقدامی که برای حمایت از تجاوز روسیه انجام دهد پاسخگو خواهد بود.
بلینکن هشدار داد که ایالات متحده "در انجام اقدام جوابیه" در مورد پکن تردید نخواهد کرد. پیشتر مشخص شده بود که مذاکرات بین رهبران آمریکا و چین روز 18 مارس (جمعه) برگزار می شود.
بایدن: درگیری بین روسیه و ناتو منجر به جنگ جهانی سوم می شود، باید از آن اجتناب کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
بایدن: درگیری بین روسیه و ناتو منجر به جنگ جهانی سوم می شود، باید از آن اجتناب کرد
به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، واشنگتن "از همه کشورها، به ویژه کشورهایی که نفوذ مستقیم بر روسیه دارند، درخواست خواهد کرد تا از هر ابزار نفوذی برای وادار کردن مسکو به پایان دادن جنگ آغاز شده در اوکراین استفاده کنند.
وی در ادامه افزود: "ما معتقدیم که چین، به ویژه، مسئولیت ویژه ای در استفاده از نفوذ خود بر رئیس جمهور پوتین برای حفاظت از نظم حقوقی بین المللی و اصولی که چین مدعی است از آن حمایت می کند، دارد. به نظر می رسد چین با خودداری از محکوم کردن تجاوز و معرفی خود به عنوان بی طرف، در جهتی مخالف حرکت می کند.
ایالات متحده با توجه به این واقعیت که به گفته واشنگتن، چین "امکان کمک مستقیم به روسیه در زمینه (تامین) تجهیزات نظامی (برای استفاده) در اوکراین را بررسی می کند، ابراز نگرانی کرد".
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفتی نکرد.
شهر پکن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2022
چین به "جنون آشکار" غرب اشاره کرد
گفتنی است، در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала