https://spnfa.ir/20220315/آیا-مافیای-صنعت-خودرو-در-ایران-از-بین-خواهد-رفت-10421576.html
آیا مافیای صنعت خودرو در ایران از بین خواهد رفت؟
آیا مافیای صنعت خودرو در ایران از بین خواهد رفت؟
اسپوتنیک ایران
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران: با واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا بخش عمدهای از مافیا حل و فصل میشود. 15.03.2022, اسپوتنیک ایران
2022-03-15T08:37+0330
2022-03-15T08:37+0330
2022-03-15T08:37+0330
ایران
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e5/09/0f/8279860_0:512:2731:2048_1920x0_80_0_0_897cc7ebb7284ea3780a163b71b29ef7.jpg
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، رضا فاطمی امین، اظهار داشت که د ر صنعت خودرو ۲ مافیا وجود دارد که با واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا بخش عمدهای از مافیا حل و فصل میشود. ارزیابی سهام ایران خودرو و سایپا آغاز شده و سال آینده این سهام به صورت بلوکی در بورس کالا عرضه خواهد شد که گام بلندی در این راستا است و وزارت صمت از اتهام دولتی بودن خودروسازان خلاص خواهد شد.فاطمیامین بیان داشت: "ما به دنبال آن هستیم تا ۲۵ درصد سهام ایران خودرو و ۴۰ درصد سهام سایپا که در حقیقت خودسهامداری است واگذار شود و همان طوری که رئیسجمهوری اعلام کردند واگذاری مدیریت ایران خودرو و سایپا انجام شود.در سه سال گذشته که واردات خودرو ممنوع شد، دلیل اصلی آن مدیریت تراز ارزی کشور بود، به عنوان وزیر با واردات خودرو مخالف نیستم اما در ماههای گذشته به دلیل نیاز یک تا ۲ میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو اعلام کردم که در شرایط کنونی واردات به صلاح نیست.با کار بزرگ تجار ایرانی و افزایش صادرات، ممنوعیت واردات در پایان اردیبهشتماه تمدید نخواهد شد بلکه واردات خودرو طبق ضوابط قبلی انجام خواهد رسید. واردات خودروهای دستدوم ممنوع است و وارد این مقوله نخواهیم شد.سال آینده قیمت تمام شده خودرو دستکم ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت. باید تلاش کنیم پلتفرم خودروی اقتصادی ایجاد کنیم و با تجاری کردن آن سالیانه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار دستگاه از این خودرو تولید کنیم؛ اامروز خودروی داخلی وجود دارد که مطابق این شرایط بوده و تا شهریور ۱۴۰۲ وارد بازار خواهد شد.کیفیت خودرو ۶۳ درصد به قطعه، ۲۶ درصد به مونتاژ و ۱۱ درصد به پلتفرم و طراحی برمیگردد، بنابراین باید روی این سه مقوله متمرکز شویم.علت اصلی کیفیت پایین قطعات، نوع روابط بین خودروساز و قطعهساز است که به درستی تعریف نشده است. در حالی که به یاد میآوریم در گذشته به دلیل روابط درست شکل گرفته بین خودروساز و قطعهسازان، خودرویی نظیر ال ۹۰ از کیفیت خوبی برخوردار بود.به زودی از خودروسازان خواهیم خواست تا قیمت تمام شده خودرو را اعلام کنند. سال آینده از نظر سختافزاری تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو قابل تحقق است".
https://spnfa.ir/20220122/مافیا-در-ایران-چه-ارتباطی-با-سموم-دارد-9885954.html
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
خبرها
fa_FA
اسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.spnfa.ir/img/07e5/09/0f/8279860_0:0:2731:2048_1920x0_80_0_0_47f60eb6f98d875c6571398af325258c.jpgاسپوتنیک ایران
feedback.me@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ایران
آیا مافیای صنعت خودرو در ایران از بین خواهد رفت؟
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران: با واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا بخش عمدهای از مافیا حل و فصل میشود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، رضا فاطمی امین، اظهار داشت که د ر صنعت خودرو ۲ مافیا وجود دارد که با واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا بخش عمدهای از مافیا حل و فصل میشود. ارزیابی سهام ایران خودرو و سایپا آغاز شده و سال آینده این سهام به صورت بلوکی در بورس کالا عرضه خواهد شد که گام بلندی در این راستا است و وزارت صمت از اتهام دولتی بودن خودروسازان خلاص خواهد شد.
فاطمیامین بیان داشت: "ما به دنبال آن هستیم تا ۲۵ درصد سهام ایران خودرو و ۴۰ درصد سهام سایپا که در حقیقت خودسهامداری است واگذار شود و همان طوری که رئیسجمهوری اعلام کردند واگذاری مدیریت ایران خودرو و سایپا انجام شود.
در سه سال گذشته که واردات خودرو ممنوع شد، دلیل اصلی آن مدیریت تراز ارزی کشور بود، به عنوان وزیر با واردات خودرو مخالف نیستم اما در ماههای گذشته به دلیل نیاز یک تا ۲ میلیارد دلار ارز برای واردات خودرو اعلام کردم که در شرایط کنونی واردات به صلاح نیست.
با کار بزرگ تجار ایرانی و افزایش صادرات، ممنوعیت واردات در پایان اردیبهشتماه تمدید نخواهد شد بلکه واردات خودرو طبق ضوابط قبلی انجام خواهد رسید. واردات خودروهای دستدوم ممنوع است و وارد این مقوله نخواهیم شد.
سال آینده قیمت تمام شده خودرو دستکم ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت. باید تلاش کنیم پلتفرم خودروی اقتصادی ایجاد کنیم و با تجاری کردن آن سالیانه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار دستگاه از این خودرو تولید کنیم؛ اامروز خودروی داخلی وجود دارد که مطابق این شرایط بوده و تا شهریور ۱۴۰۲ وارد بازار خواهد شد.
کیفیت خودرو ۶۳ درصد به قطعه، ۲۶ درصد به مونتاژ و ۱۱ درصد به پلتفرم و طراحی برمیگردد، بنابراین باید روی این سه مقوله متمرکز شویم.علت اصلی کیفیت پایین قطعات، نوع روابط بین خودروساز و قطعهساز است که به درستی تعریف نشده است. در حالی که به یاد میآوریم در گذشته به دلیل روابط درست شکل گرفته بین خودروساز و قطعهسازان، خودرویی نظیر ال ۹۰ از کیفیت خوبی برخوردار بود.
به زودی از خودروسازان خواهیم خواست تا قیمت تمام شده خودرو را اعلام کنند. سال آینده از نظر سختافزاری تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو قابل تحقق است".