واکنش ولایتی به اعدام 81 نفر در عربستان

© AP Photo / Ebrahim Norooziعلی اکبر ولایتی
علی اکبر ولایتی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2022
اشتراک
ولایتی: سکوت نهادهای به اصطلاح حقوق بشری، زمینه‌ساز کشتار علنی در عربستان است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، علی‌اکبر ولایتی، دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی طی پیامی در پی اعدام ۸۱ نفر در عربستان سعودی تصریح کرد: "سکوت نهادهای به اصطلاح حقوق بشری، زمینه ساز جنایت روزافزون از جمله کشتار علنی در عربستان است".
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای، جنایت اعدام 81 نفر از مردم مظلوم، مسلمان و از جمله نوجوانان شیعه در عربستان را محکوم کرد.
پرچم عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اعدام دسته‌جمعی در عربستان سعودی
وی افزود: "این اقدام و کشتار علنی، چهره دولتمردان سعودی را بیش از پیش نمایان می‌کند و بی‌تردید چنین جنایت ننگینی در تاریخ ثبت خواهد شد و آمران و عاملان آن علیرغم ادعای دفاع از حقوق بشر، در برابر آزادی‌خواهان و حق‌طلبان جهان محکوم هستند و این اعمال ننگین شاهد دیگری بر تبلیغات غیر واقعی و دروغین آنان خواهد بود.
علیرغم همه این جنایات که با هدایت، حمایت و زمینه‌سازی استکبار و توطئه‌گران برای تضعیف کشور‌های اسلامی در منطقه شکل می‌گیرد و به اذعان و اعتراف چندین‌باره و صریح برخی دولتمردان غربی از جمله آمریکا و همچنین کشور‌های حامی و مرتجع منطقه که پدیدآورندگان گروه‌های تروریستی و افراطی مانند داعش در منطقه بوده و هستند، سکوت نهاد‌های بین المللی و به اصطلاح حقوق بشری، بسترساز تعدی، تعرض و جنایات روزافزون از جمله کشتار علنی در عربستان می‌باشد و باید به شدت محکوم گردد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала