اعدام دسته‌جمعی در عربستان سعودی

© Flickr / _Skender_پرچم عربستان
پرچم عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.03.2022
اشتراک
وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که ده ها نفر را که به تعبیر آن دارای افکار، خط مشی و عقاید انحرافی بوده‌اند، اعدام کرده است.
به گزارش اسپوتنیک ، در بیانیه وزارت کشور عربستان سعودی آمده است: این افراد به ریختن خون بی گناهان، تجاوز به مقدسات شناخته شده دین، هدف قرار دادن عبادتگاه‌ها و تعدادی از مقرهای دولتی و اماکن حیاتی که اقتصاد کشور بر آن استوار است، زیر نظر گرفتن تعدادی از مقامات و اتباع خارجی و هدف گرفتن آنها، زیر نظر گرفتن نیروهای امنیتی و قتل آنها و مثله کردن اجساد برخی از آنها، کاشتن مین، ارتکاب جرایمی نظیر ربودن، شکنجه، تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه، قاچاق سلاح و مهمات به داخل عربستان محکوم بودند.
پلیس تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2022
گزارش و تحلیل
آیا اعدام کافیست؟
بر اساس این بیانیه، این افراد که حکم آنها اعدام شده به دنبال ناامن کردن و ایجاد فتنه انگیزی و آشوب و هرج و مرج در کشور بودند و یا به مناطق درگیری در خارج از کشور رفته بودند و یا نقشه‌های داعش و القاعده را پیاده کرده بودند.
وزارت کشور عربستان سعودی همچنین مدعی شد که برخی از این افراد با جنبش الحوثی و گروه‌هایی ضد سعودی در ارتباط بودند و با آنها همکاری اطلاعاتی داشتند.
در ادامه بیانیه وزارت کشور عربستان اسامی این افرادی که حکم اعدامشان به تازگی اجرا شده و جرم‌های منتسب به آنها آمده است. اسامی هفت تبعه یمنی و یک تبعه سوری در جمع ۸۱ نفری است که عربستان سعودی از اعدام آنها خبر داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала