چگونه هوس خوردن شیرینی را در خود از بین ببرید

© Depositphotos.com / Envivoچگونه هوس خوردن شیرینی را در خود از بین ببرید
چگونه هوس خوردن شیرینی را در خود از بین ببرید  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.03.2022
اشتراک
متخصص تغذیه در روسیه تصریخ کرد که میل به شیرینی یک نیاز کاملاً روانی-عاطفی است.
به گزارش اسپوتنیک، ناتالیا لازورنکو، متخصص غدد درون ریز، متخصص تغذیه و درمانگر در مصاحبه با این خبرگزاری گفت که چگونه می توان هوس خوردن شیرینی را از بین برد.
به گفته این متخصص، میل به شیرینی نیاز فیزیولوژیکی بدن به فرآورده های کربوهیدراتی نیست، بلکه در بیشتر موارد ناشی از عوامل روانی-عاطفی است. برای ترک شیرینی قبل از هر چیز، مهم است که با مشکل نیازهای روانی - عاطفی مقابله کنید.
وی گفت: "پرخوری شیرینی می تواند با اختلالات روانی-عاطفی و بیماری های فیزیولوژیکی مختلف ایجاد شود. برای عادی سازی رفتار خوردن و غلبه بر میل به شیرینی جات و کربوهیدرات های ساده به طور کلی، باید مشکلات را با یک روانشناس، روان درمانگر یا یک متخصص رفتار غذایی حل کنید." پس از تعیین دلیل پرخوری یا خوردن مشکلات قندی، پزشک توصیه می‌کند که با انجام معاینات پزشکی کمک به بدن خود را شروع کنید که به تعیین کمبود برخی مواد یا ویتامین‌ها در بدن کمک می‌کند که می‌توانند هوس قند را تحریک کنند.
این وعده ناهار، مناسب لاغری است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.03.2022
این وعده ناهار، مناسب لاغری است
وی گفت: "مغز ما به روشی بسیار وابسته به دوز اختلالات خوردن را تحریک می کند. اگر صبح یک وعده شیرینی را نخوریم، پس از اینکه خود را از خوردن همه غذاهای خوشمزه در طول روز محدود کنیم، مغز سیگنال هایی مبنی بر عدم مصرف این خوراکی خواهد داد. مغز به هر طریق ممکن سعی می کند لذت دریافتی را طولانی تر کند، بنابراین به تدریج مقداری از شیرینی ها را افزایش می دهیم که با شکست برنامه حذف شیرینی همراه است. برای اینکه مغز ما را فریب ندهد باید به این سؤال پاسخ دهیم: "چرا زیاد شیرینی می خوریم؟" لازورنکو گفت: تعیین علت علاقه به شیرینی به شما این امکان را می دهد یک مبارزه جامع علیه وابستگی روانی-عاطفی و فیزیولوژیکی با شیرینی را اغاز کنید".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала