اعتراف نولاند به وجود تاسیسات بیولوژیکی در اوکراین

© AFP 2023 / VANO SHLAMOV اعتراف نولاند به وجود تاسیسات بیولوژیکی در اوکراین
اعتراف نولاند به وجود تاسیسات بیولوژیکی در اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
اشتراک
تاسیسات تحقیقاتی بیولوژیکی در اوکراین وجود دارد، که ایالات متحده از تصرف آنها واهمه دارد
به گزارش اسپوتنیک، ویکتوریا نولاند معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، گفت که تأسیسات تحقیقاتی بیولوژیکی در اوکراین وجود دارد، کی یف و واشنگتن اکنون در تلاش هستند تا از افتادن مواد انباشته شده در آنجا به دست نیروهای روسی جلوگیری کنند.
در جریان جلسه استماع سنا، از نولاند پرسیده شد که آیا سلاح های شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین وجود دارد یا خیر.

اوکراین دارای امکانات تحقیقاتی بیولوژیکی است، ما نگران هستیم که نیروهای روسی ممکن است سعی کنند کنترل آنها را به دست بگیرند، بنابراین ما با اوکراینی ها در حال کار بر روی چگونگی جلوگیری از افتادن هر یک از این مواد تحقیقاتی به دست نیروهای روسی هستیم.

ویکتوریا نولاند، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا  - اسپوتنیک ایران
ویکتوریا نولاند
معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا
وزارت دفاع روسیه قبلاً ارائه ای را برگزار کرده بود که از آن استنباط می شود که ایالات متحده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای بهره برداری از آزمایشگاه های بیولوژیکی در اوکراین هزینه کرده است که در برنامه بیولوژیکی نظامی آمریکا شرکت کرده است.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت که فدراسیون روسیه در ارتباط با حقایق فعالیت‌ های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده در اوکراین، راه‌ اندازی مکانیزم مشاوره تحت کنوانسیون منع سلاح‌ های بیولوژیکی و سمی (BTWC) را مستثنی نمی‌کند.
ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در مورد اطلاعات مربوط به آزمایشگاه‌ های بیولوژیکی تحت حمایت ایالات متحده در اوکراین، از ایالات متحده خواست تا فعالیت‌ های نظامی‌ سازی بیولوژیکی خود را در داخل و خارج از کشور روشن کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала