زلنسکی: علاقه خود را به پیوستن اوکراین به ناتو از دست داده ام

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر زلنسکی: علاقه خود را به پیوستن اوکراین به ناتو از دست داده ام
زلنسکی: علاقه خود را به پیوستن اوکراین به ناتو از دست داده ام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2022
اشتراک
رئیس جمهور اوکراین بیان داشت که علاقه به پیوستن اوکراین به ناتو را از دست داده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در گفت و گو با شبکه ای بی سی گفت که علاقه ای به مسئله پیوستن اکراین به ناتو ندارد.
رئیس دولت اوکراین گفت: " در ارتباط با ناتو من مدت هاست که به این مسئله علاقه ای ندارم، پس از آنکه فهمیدیم ناتو برای پذیرش اوکراین آماده نیست. اتحادیه از تضادها و رویارویی با روسیه می ترسد و نگران است."
وی تاکید کرد که کی یف برای هیچ چیزی به زانو درآمده از بروکسل التماس نمی کند.
گفتنی است، روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند، هیچ چیز جمعیت غیرنظامی را تهدید نمی کند. با حمایت نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، گروه های نظامی جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در حال توسعه یک حمله هستند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: صحبتی از اشغال اوکراین نیست. صبح روز دوشنبه بیش از ۱.۱ هزار شی مورد اصابت قرار گرفت: فرودگاه ها، پست های فرماندهی، ایستگاه های رادار و غیره. قلمرو اطراف نیروگاه های هسته ای چرنوبیل و زاپروژیه (در حال فعالیت) تحت کنترل در آمد. در این میان هشت سال بعد، کانال کریمه شمالی رفع انسداد شد و کار برای بازگرداندن آب به کریمه در حال انجام است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала