شایگو دلایل عملیات ویژه نظامی روسیه را به گوترش اطلاع داد

© Sputnik / Alexei Druzhininشویگو
شویگو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.03.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: شایگو دلایل عملیات ویژه نظامی روسیه را به گوترش اطلاع داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز جمعه به خبرنگاران گفت، وزیر دفاع روسیه سرگئی شایگو، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد را در گفتگوی تلفنی از دلایل عملیات ویژه نیروهای مسلح روسیه در اوکراین مطلع کرد.
"سرگئی شایگو دلایل تصمیم به انجام عملیات نظامی ویژه در خاک اوکراین را به دبیرکل سازمان ملل اطلاع داد. این دلایل ناشی از این واقعیت بود که رهبری اوکراین به مدت هشت سال از پیروی از توافقات مینسک خودداری می کرد و این امر را تشویق کرد. این وزارتخانه گفت: ورود ناسیونالیست ها و نئونازی ها به تمام ساختارهای قدرت و اخیراً زمان گلوله باران جمعیت غیرنظامی دونباس را به شدت تشدید کرده است.
وزیر دفاع خاطرنشان کرد که مذاکرات برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه از مرز صفر فراتر نرفته است. واشنگتن و کشورهای غربی به جای اینکه رژیم کی‌یف را مجبور به توقف نسل کشی مردم جنوب شرقی کشورشان کنند، شروع به پمپاژ سلاح و مهمات به اوکراین کردند و این کشور را برای حل مناقشه با زور آماده کردند.
"حمایت کشورهای غربی به حدی کی‌یف را برانگیخت که ادعای مالکیت تسلیحات هسته‌ای را اعلام کرد. مخالفت خصمانه با روسیه دلیل وجودی اوکراین شد و با تلاش‌های غرب به سرزمینی تبدیل شد که از آنجا یک این وزارتخانه گفت: تهدید جدی برای امنیت روسیه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала