سخنگوی زلنسکی: اوکراین آماده گفتگو درباره آتش بس و صلح است

© Sputnik / Stringerسخنگوی زلنسکی: اوکراین آماده گفتگو درباره آتش بس و صلح است
سخنگوی زلنسکی: اوکراین آماده گفتگو درباره آتش بس و صلح است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
اشتراک
سرگئی نیکیفوروف، سخنگوی ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین اعلام کرد اوکراین و روسیه اکنون در حال رایزنی در مورد مکان و زمان آغاز روند مذاکرات هستند و اوکراین آماده است "در مورد آتش بس و صلح صحبت کند".
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری اوکراینی "یونیان" (UNIAN)، نیکیفوروف کفت "من باید این اظهارات را تکذیب کنم که ما حاضر به مذاکره نشدیم. اوکراین آماده بوده و هست تا در مورد آتش بس و صلح صحبت کند. این موضع دائمی ما است. ما با پیشنهاد رئیس جمهور فدراسیون روسیه موافقت کردیم. طرفین مستقیماً در این ساعات، در مورد مکان و زمان فرآیند مذاکره رایزنی می کنند. هرچه زودتر مذاکرات آغاز شود، شانس بیشتری برای از سرگیری زندگی عادی وجود خواهد داشت".
یادآور می شود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صبح پنجشنبه اعلام کرد که در مورد اجرای عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین تصمیم گرفته است. او در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به شهروندان روسیه گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری ما است، جمهوری‌های مردمی دونباس با درخواست کمک به روسیه متوسل شدند." به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود. وی از ارتش اوکراین خواست که از دستورات جنایتکارانه مقامات اوکراین پیروی نکنند، سلاح های خود را زمین بگذارند و به خانه های خود بروند.
بعداً، وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که نیروهای مسلح روسیه هیچ حمله موشکی، هوایی یا توپخانه ای به شهرهای اوکراین انجام نداده اند: زیرساخت های نظامی، تأسیسات دفاع هوایی، فرودگاه های نظامی و نیروی هوایی اوکراین توسط تسلیحات با دقت بالا از کار افتاده اند. این وزارتخانه اطمینان داد که افراد غیرنظامی در اوکراین در خطر نیستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала