تأیید تولید ۶۰ میلیون دُز واکسن برکت در ایران

CC BY 4.0 / IRNA / واکسن کوو ایران برکت
واکسن کوو ایران برکت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2022
اشتراک
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: خوشبختانه در تولید داخلی واکسن به خودکفایی رسیدیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که خوشبختانه در تولید داخلی واکسن به خودکفایی رسیدیم و در حال حاضر چندین شرکت، واکسن داخلی را تولید می‌کنند فقط تا امروز ۶۰ میلیون دُز واکسن کوو ایران برکت تولید شده است.
وی در ادامه افزود: "با وجود توان داخلی موجود، در صورت نیاز نسبت به واردات هم اقدام کنیم. خبر خوب اینکه برکت موفق شده واکسن اختصاصی امیکرون هم تولید کند که مجوز تست انسانی را از وزارت بهداشت اخذ کرده است.
این موفقیت ها در شرایطی محقق شده که بیگانگان حتی با وجود فراگیری بیماری کرونا، به بهانه هایی چون تحریم، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تولید داخلی واکسن انجام دادند اما جوانان ایرانی با عزم راسخ خود از تمام کارشکنی ها و مانع تراشی ها عبور کردند".
دانشمندان ارتباط  بین واکسن آسترازنکا و ترومبوز را ثابت کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
ایجاد لخته خون در مغز با تزریق واکسن آسترازنکا
تا کنون ۶۲ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۷۶۶ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۳۶۱ نفر دُز دوم و ۲۲ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۱ میلیون و ۶ هزار دُز رسید. در شبانه روز گذشته ۱۶۸ هزار و ۵۳۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
از دیروز تا امروز ۷ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۳۰ هزار و ۹۴۳ نفر رسید.
در حال حاضر ۱۸۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۷ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۷۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۶ هزار و ۳۹۰ نفر رسید، همچنین ۷ هزار و ۳۹ بیمار جدید در کشور شناسایی شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала