بایدن: تحریم های ما شامل ضربه زدن به بخش فناوری پیشرفته روسیه می شود

© REUTERS / Elizabeth Frantz حرکت جالب بایدن پس از آوردن نام ترامپ + ویدئو
 حرکت جالب بایدن پس از آوردن نام ترامپ + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
اشتراک
بایدن بخش هایی را که ایالات متحده قرار است روسیه را تحریم کند اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که ایالات متحده تصمیم گرفته است تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کند، این تحریم‌ها همچنین بر بانک‌های روسیه تأثیر می‌گذارند و به بخش فناوری پیشرفته ضربه می‌زنند.
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: "امروز اجازه اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه و محدودیت‌های جدید را در مورد کالاهایی که می‌توان به روسیه صادر کرد، می‌دهم. این تحریم ها هزینه‌های جدی را هم بلافاصله و هم در طول زمان برای اقتصاد روسیه به همراه خواهند داشت".
تحریم های آمریکا شامل موارد زیر می شوند:
محدود کردن توانایی روسیه برای انجام معاملات اسکناسی ارز.
معرفی محدودیت های تخصصی، از جمله در زمینه فن آوری های بالا (از جمله موارد دیگر، باید به برنامه فضایی، رقابت جهانی روسیه ضربه بزند).
هنوز جزئیات دیگری ارائه نشده است. بایدن تنها تصریح کرد که ایالات متحده آماده انجام کارهای بیشتری است.
ایالات متحده و متحدانش قصد دارند واردات محصولات با فناوری پیشرفته روسیه را تا ۵۰ درصد محدود کنند. همچنین تحریم‌ هایی را علیه بزرگترین بانک روسیه اعمال می کنند، تحریم‌ های جدید ایالات متحده برای بانک VTB، گاز پروم بانک، زبر بانک روسیه، بانک آتکریتیه، سوف کوم بانک، و نووی کوم بانکا نیز اعمال می‌شود.
بایدن می‌گوید روسیه از سیستم سوئیفت قطع نخواهد شد، اما این گزینه همچنان باقی است. روابط آمریکا و روسیه در "فروپاشی کامل" است.
رئیس کاخ سفید تصریح کرد، که ایالات متحده در نبردهای اوکراین شرکت نخواهد کرد. در همین حین و بیان کرد، که برنامه ای برای مذاکره با پوتین ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала