آمادگی ایران برای برقراری پروازهای فوق العاده به اوکراین

© REUTERS / Regis Duvignau توقف پروازها به عسلویه از چهار فرودگاه ایران
توقف پروازها به عسلویه از چهار فرودگاه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2022
اشتراک
مدیرکل روابط‌ عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، گفت: هواپیمایی هما آمادگی دارد تا به محض دریافت مجوز، پروازهای فوق‌العاده را برای خروج ایرانیان از اوکراین برقرار کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسین جهانی درباره اختصاص پروازهای فوق العاده هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مسیر- تهران- کی‌یف افزود: هما در حال حاضر هیچ پروازی به اوکراین ندارد، اما برای بازگرداندن ایرانیان از اوکراین در صورت تقاضا و اختصاص مجوز پرواز آمادگی کامل دارد.
وی توضیح داد: در صورت اعلام دریافت مجوز، پروازهای فوق العاده هما در مسیر تهران- کی یف برقرار خواهد شد.
Флаг Украины на площади Независимости в Киеве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2022
پیام سفارت ایران در کی یف به ایرانیان مقیم اوکراین
گفتنی است که امروز(پنج شنبه) سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه با انتشار دو اطلاعیه به شهروندان ایرانی هشدار دادیم که از نقاط بحرانی فاصله بگیرند و امروز نیز سومین اطلاعیه صادر شد، افزود: یک خط ۲۴ ساعته در ایران و سفارت برقرار است. با ۲ طرف این آشوب در ارتباطیم و تاکید کردیم که امنیت هموطنان برای ما در اولویت است.
وی گفت: به سبب شرایط اوکراین در ۱۰ روز گذشته هیچ کشوری نتوانسته شهروندانش را از طریق هوایی از این کشور خارج کند. وزارت امور خارجه در تلاش است تا مجوز یک یا چند پرواز اختصاصی برای خروج ایرانیان از برخی مناطق اوکراین را اخذ کند. البته ما معطل این داستان نخواهیم بود و به صورت میدانی در حال انجام تمام اقدامات هستیم و در حال حاضر هیچ مشکلی برای خروج ایرانیان از اوکراین وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала