جمهوری خلق لوهانسک از وخامت قابل توجه وضعیت در خط تماس در دنباس خبر داد

© Sputnik / Nikolai Sidorovجمهوری خلق لوهانسک از وخامت قابل توجه وضعیت در خط تماس در دنباس خبر داد
جمهوری خلق لوهانسک از وخامت  قابل توجه وضعیت در خط تماس در دنباس خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2022
اشتراک
یان لشچنکو، رئیس اداره میلیشیای مردمی جمهوری خودخوانده خلق لوهانسک به خبرنگاران گفت که وضعیت در خط تماس در دونباس به طور قابل توجهی وخیم شده و کی یف در حال تلاش برای تشدید درگیری در منطقه دنباس است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، دفتر نمایندگی جمهوری خلق لوهانسک در مرکز مشترک کنترل آتش بس در شرق اوکراین گزارش داده بود که نیروهای مسلح اوکراین صبح پنج شنبه به پنج شهرک این جمهوری آتش گشودند.
لشچنکو گفت: "در 24 ساعت گذشته، وضعیت در خط تماس به طور قابل توجهی رو به وخامت گرائیده است. دشمن به دستور مستقیم رهبری نظامی-سیاسی کی یف، تلاش می کند تا درگیری را تشدید کند."
روزنامه سان مقاله خود در مورد تهاجم روسیه به اوکراین را ویرایش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2022
روزنامه سان مقاله خود در مورد "تهاجم" روسیه به اوکراین را ویرایش کرد
لشچنکو همچنین از ناظران بین المللی خواست تا گلوله باران از سوی نیروهای مسلح اوکراین را ثبت کنند و اقداماتی را برای جلوگیری از خونریزی در دنباس انجام دهند.
لشچنکو به خبرنگاران گفت: ما از ناظران بین‌المللی می‌خواهیم که حقایق درباره اقدامات تهاجمی شبه‌نظامیان کی‌یف را ثبت کرده و اقدامات فوری برای جلوگیری از خونریزی در دونباس انجام دهند.
مسکو بارها اعلام کرده است که کی یف به توافقات مینسک پایبند نیست و مذاکرات برای حل مناقشه را به تعویق می اندازد. وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که کی یف نیمی از کل پرسنل نیروهای مسلح اوکراین را به دونباس فرستاد. مسکو از انتقال تجهیزات نظامی از کشورهای ناتو به مرزهای روسیه و افزایش تعداد مربیان غربی در دونباس ابراز نگرانی کرد. کشورهای غربی به حمایت نظامی از اوکراین، از جمله با تهیه سلاح هایی که در دونباس استفاده می شود، ادامه می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала