آیا پایانی وجود خواهد داشت؟ دانشمندان دانمارکی جهش جدیدی در سویه اومیکرون یافتند

© REUTERS / Giorgos Moutafisآیا پایانی وجود خواهد داشت؟ دانشمندان دانمارکی جهش جدیدی در سویه اومیکرون یافتند
آیا پایانی وجود خواهد داشت؟ دانشمندان دانمارکی جهش جدیدی در سویه اومیکرون یافتند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2022
اشتراک
روز دوشنبه، والدمار کراسکا معاون وزیر بهداشت لهستان، دو نوع فرعی جدید از سویه اومیکرون کووید-۱۹ در لهستان را اعلام کرد و گفت که هنوز مشخص نیست که چگونه آنها در آینده نزدیک عمل خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانمارکی جهش جدید و مسری تری را در پروتئین سنبله ای از زیرشاخه BA.2 اومیکرون شناسایی کرده اند.
محققان در گزارشی ادعا کردند که جهش H78Y بخشی از پروتئین ORF3a است که باعث ایجاد فرآیندهای التهابی در سلول ها می شود و انتقال ویروس از انسان به انسان را تسریع می کند.
به گفته آنها، زیرشاخه جدید BA.2 در حال حاضر حدود ۲۴ درصد از کل عفونت های ویروس کرونا در دانمارک را تشکیل می دهد. نوع BA.2 اغلب به عنوان "اومیکرون مخفی" نامیده می شود زیرا برای برخی از آزمایشات پی سی آر گریزان در نظر گرفته می شود.
راه های بهبودی بعد از ابتلا به سویه اومیکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2022
راه های بهبودی بعد از ابتلا به سویه "اومیکرون"
دانشمندان افزودند که آنها همچنان مراقب جهش H78Y هستند و احتمال اینکه ظهور گونه های فرعی BA.2 بیشتری فقط موضوع زمان باشد را رد نمی کنند.
گزارش آنها پس از آن منتشر شد که والدمار کراسکا معاون وزیر بهداشت لهستان، به شبکه خبری محلی TVN24 گفت که اکنون "دو نوع فرعی جدید" از سویه اومیکرون کووید-۱۹ در لهستان وجود دارد، که نشانه‌ ای از این است که "کرونا ویروس همچنان باقی خواهد ماند. ما برای مدت طولانی" و "به این راحتی زندگی روزمره خود را ترک نخواهیم کرد".
در همین حال، سویه BA.2 قبلاً در حداقل ۴۷ کشور شناسایی شده است، با افزایش موارد در کشورهایی مانند هند، بریتانیا، فرانسه، دانمارک و سوئد.
در بریتانیا، BA.2 توسط آژانس امنیت سلامت بریتانیا (UKHSA) به‌عنوان "نوعی تحت بررسی" توصیف شده است، در حالی که در دانمارک، وزارت بهداشت این کشور در چند هفته گذشته بیش از ۵۰۰۰۰ مورد از این قبیل را گزارش کرده است.
BA.2 که اولین بار در نوامبر ۲۰۲۱ در آفریقای جنوبی شناسایی شد، دارای بیش از ۳۰ جهش است که تقریباً نیمی از آنها بخشی از پروتئین سنبله است که با سلول های انسانی در تعامل است و کلید ورود ویروس کرونا به سلول است. بدن
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала