آیا در اوکراین جنگ می شود؟

CC BY-SA 2.0 / Ministry of Defense of Ukraine/Yuzef Venskovich / War Ukraineآیا در اوکراین جنگ می شود؟
آیا در اوکراین جنگ می شود؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
اشتراک
ورود اوکراین به بازی هژمونی خواهی آمریکا می تواند شدیدا به ضرر این کشور تمام شود، منافع اوکراین همیشه در این است که در جریان های پیرامونی بی طرف باشد و چه بسا حتی به سمت تحسین روابط خود با روسیه گام بردارد.
اسپوتنیک - چند روزی است هر کسی در ایران به من می رسد سوال می کند آیا قرار است در اوکراین جنگ شود و آیا ماجرای لشکر کشی روسیه به اوکراین صحت دارد؟
بنده هم به همه می گویم اگر کسی به روسیه آزاری نرساند قطعا جنگی در کار نخواهد بود ولی نمی توان توقع داشت که منافع استراتژیک روسیه مورد تهدید قرار بگیرد و یا اینکه به یکباره به روسیه حمله شود و روسیه واکنش نشان ندهد.
واقعیت امر این است که نه روسیه دنبال جنگ در شرق اروپا است و نه اوکراین و نه حتی اروپا، فقط آمریکا است که با زدن بر طبق جنگ و لشکر کشی به سمت مرزهای روسیه تلاش دارد روسیه را تحریک به واکنش کند و جنگی در این منطقه راه بیاندازد.
اگر سازمان ملل یک نهاد واقعاً بی طرف بود باید آمریکا را مورد مسئله قرار می داد که به چه دلیلی چند هزار نیروی خود در اطراف روسیه مستقر کرده و یا اینکه انواع و اقسام تسلیحات جنگی را در اختیار اوکراین قرار می دهد.
توصیه ۳۵ کشور برای خروج شهروندان خود از اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2022
توصیه ۳۵ کشور برای خروج شهروندان خود از اوکراین
تا به این لحظه همه تحرکات نیروهای مسلح روسیه در خاک خود روسیه بوده و هست و این حق مسلم این کشور است که هر گونه که صلاح می داند نیروهای خود را در کشور خود جا به جا کند.
اگر دیگران شک و شبهاتی در اذهان پلید خود دارد می توانند آنها را به خواب خود ببرند.
البته به نظر می رسد خود اوکراینی ها هم خیلی تمایل به چنین جنگی ندارند و سخنان رئیس جمهوری شان نشان می دهد که خودشان هم گیج و ویج مانده اند که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن می باشد و چه نقشه هایی برای اوکراین کشیده شده.
تحرکات محافل بین المللی هم نشان می دهد که هیچ کس توجهی به خواست مردم اوکراین ندارد و اروپایی ها و آمریکایی ها خود را نماینده مردم اوکراین کرده اند و با روسیه در حال مذاکره و گفتگو می باشند.
این مساله خطرناک ترین اتفاقی است که میتواند برای اوکراین رخ دهد چرا که قطعا آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به دنبال منافع خودشان در قبال روسیه می باشند و برای منافع خودشان چانه زنی می کنند و نه برای منافع مردم اوکراین.
اعلام شرط به رسمیت شناختن مقامات جدید در افغانستان از سوی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
روسیه: برای کاهش تنش حول اوکراین، ناتو باید از پذیرش کی‌یف خودداری کند
اگر واقعا مقامات اوکراینی دلواپس اتفاقاتی هستند که پیرامون آنها رخ می دهد به نظر می رسد بهتر است هرچه سریعتر خود وارد عمل شوند و گوی سخنگویی را از دست آمریکایی ها و اروپایی ها بربایند و خودشان در مورد منافع خودشان چانه زنی کنند.
اینکه برخی مقامات اوکراینی تصور می کنند حال هرچه از دوست آید خوش آید و حالا که آمریکا و کشورهای اروپایی دارند اسلحه و پول می دهند بگذارید بدهند، تصور بسیار اشتباهی است چون همین اسلحه و پول منجر به آن می شود که اوکراین تحت سیطره آنها قرار بگیرد و در نهایت آنها اوکراین را برای منافع خود قربانی کنند.
یعنی هیچ بعید نیست که آنها بخواهند برای راه انداختن یک جنگ بر علیه روسیه از سرزمین اوکراین استفاده کنند و یا اینکه برای فشار آوردن بر روسیه هم که شده از خاک اوکراین برای روسیه مزاحمت ایجاد کنند و در نهایت روسیه هم به آنها واکنش نشان دهد و همه چیز سر مردم اوکراین خراب شود.
ورود اوکراین به بازی هژمونی خواهی آمریکا می تواند شدیدا به ضرر این کشور تمام شود، منافع اوکراین همیشه در این است که در جریان های پیرامونی بی طرف باشد و چه بسا حتی به سمت تحسین روابط خود با روسیه گام بردارد.
زیردریایی آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
وزارت دفاع روسیه از شناسایی یک زیردریایی آمریکا در آب‌های سرزمینی خود خبر داد
فراموش نکنید که اوکراین روزی با روسیه یک کشور بودند و بیش از یک سوم جمعیت این کشور را روس تبارها تشکیل می دهند و به هر صورت که باشد منافع مشترک اوکراین با روسیه بسیار بیشتر از منافع مشترک اوکراین با اروپای غربی است.
به هر صورت باز هم تکرار می کنم اگر منافع استراتژیک روسیه تهدید نشود و از طرف اوکراین عمل خصمانه ای بر علیه روسیه انجام نشود، بعید به نظر می آید روسیه طمعی به خاک اوکراین داشته باشد و امروزه این مردم اوکراین هستند که باید فکر کنند برای کشور خود چه صلاح می دانند، جنگ یا صلح.
قطعا اگر پاسخ صلح است این صلح از طریق واشنگتن یا برلین ویا لندن و یا پاریس تامین نمیشود راه اش فقط مسکو است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала