روسیه قصد حمله به اوکراین را ندارد

© AFP 2023 / Adem Altanوزیر خارجه ترکیه: عملیات علیه داعش را شمال تا جنوب سوریه ادامه می دهیم
وزیر خارجه ترکیه: عملیات علیه داعش را شمال تا جنوب سوریه ادامه می دهیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2022
اشتراک
وزارت خارجه ترکیه اطلاعاتی دریافت کرد که "طرح های روسیه برای حمله به اوکراین را رد می کند.
به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا از منابعی در فدراسیون روسیه و بلاروس اطلاعاتی را دریافت کرده است که خبر مربوط به گویا "آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین" را رد می کند.
چاووش اوغلو در برنامه " سی ان ان" اظهار داشت:" رسانه های غربی گزارش دادند که روسیه می تواند در هر لحظه ای دست به تهاجم بزند. آمریکا توجه خود را به امکان آغاز جنگ بزرگ مقیاس در کوتاه ترین زمان مبذول کرده است. منابع روسی و بلاروس که ما با آن ها در ارتباط هستیم این موضوع را رد می کنند. منابع بلاروس نیز امکان حمله به اوکراین از طریق بلاروس را رد می کنند".
ولادیمیر پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2022
ترکیه نسبت به پیامدهای کشنده سفر پوتین برای ناتو هشدار داد
پیشتر وزرای خارجه بلاروس و ترکیه در باره اخبار دروغین در رسانه های غربی در خصوص "احتمال حمله روسیه به اوکراین از طریق خاک بلاروس" را به بحث گذاشتند.
شایان ذکر است، اوکراین و کشورهای غربی اخیراً نسبت به آنچه تشدید "اقدامات تهاجمی" روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین خوانده اند، ابراز نگرانی کرده‌اند. در پاسخ، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مسکو نیروهای خود را در داخل خاک خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می کند. به گفته وی، این اقدامات تهدیدی علیه هیچ کس نیست و نباید کسی را نگران کند.
مسکو بارها از افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است. کرملین تاکید کرده است که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کس نیست، اما اقداماتی را که به طور بالقوه برای منافع کشور خطرناک است، نادیده نخواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала