ترکیه نسبت به پیامدهای کشنده سفر پوتین برای ناتو هشدار داد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2022
اشتراک
پرینچک، سیاستمدار ترک: سفر پوتین به چین و ترکیه می تواند به "قبر" ناتو تبدیل شود.
به گزارش اسپوتنیک، دوغو پرینچک، دبیر کل حزب وطن ترکیه گفت که گسترش ناتو به سمت شرق منجر به "مرگ" ائتلاف آتلانتیک شمالی خواهد شد.
وی گفت: "در واقع، گسترش ائتلاف تهدیدی برای خود ناتو است، منجر به "مرگ" آن خواهد شد. برای ناتو یک سوراخ، یک ورطه وجود دارد. سفر پوتین به چین و ترکیه نوعی "قبر" برای ناتو است، بنابراین از نظر تاریخی مهم است.
پرینچک در عین حال تاکید کرد که گسترش ناتو نه تنها برای روسیه، بلکه برای ترکیه، ایران و چین نیز تهدیدی است.
وی افزود: سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به چین و سپس آنکارا، نماد نقشه راه نه تنها برای منطقه، بلکه برای جهان با هدف صلح و درک متقابل است. در برابر تهدید جنگ از سوی ایالات متحده در دریای سیاه، مدیترانه، دریای عرب، تنگه هرمز این پیامی است که روسیه، ترکیه، چین و ایران با یکدیگر همکاری می کنند، فقط این چهار کشور می توانند از گسترش ناتو به سمت شرق جلوگیری کنند. گسترش ناتو به سمت شرق تهدیدی برای روسیه، ترکیه، ایران و چین است.
در پایان سال 2021، روسیه پیش نویس معاهده با ایالات متحده و توافقنامه با ناتو در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد. مسکو به ویژه از شرکای غربی خود ضمانت های قانونی برای امتناع از گسترش بیشتر ناتو به سمت شرق، پیوستن اوکراین به بلوک و ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق، می خواهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала