‌وزیر ارتباطات ایران: هیچ‌گاه مخالف رسانه‌ای شدن طرح "صیانت" نبوده‌ام

© Photo / TASNIM NEWS AGENCY /عیسی زارع‌ پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران
عیسی زارع‌ پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
اشتراک
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفت: هیچ‌گاه مخالف رسانه‌ای شدن طرح موسوم به "صیانت" نبوده‌ام اما به چگونگی آن انتقاد داشته و دارم.
به گزارش اسپوتنیک، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در پست اینستاگرامی خود نوشت: آنچه این روزها تحت عنوان "نظر وزیر ارتباطات درباره نادرست بودن رسانه‌ای شدن طرح حمایت از حقوق کاربران" در برخی رسانه‌ها منتشر شده، برداشتی غیردقیق و ناصحیح از صحبت‌های بنده است.
وی افزود: نسخه اولیه "طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه" زمانی رسانه‌ای شد که دارای مشکلات، کاستی‌ها و نقایص زیادی بود و خاطر عموم کاربران، فعالان زیست‌بوم فضای مجازی و صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی را مکدر کرده بود.
زارع‌پور تاکید کرد: وزارت ارتباطات در جلسات متعددی نظرات کارشناسی نمایندگان کسب‌وکارها، فعالان فضای مجازی و دستگاههای مرتبط با این حوزه را اخذ و جمع‌بندی کرد و با معرفی نماینده‌ای به کمیسیون ویژه بررسی این طرح در مجلس شورای اسلامی، تلاش کرد تا نقایص و کاستی‌های این طرح برطرف شود. این روند هنوز هم ادامه دارد و طرح مذکور هنوز نهایی نشده است.
وزیر ارتباطات ایران خاطرنشان کرد: وقتی طرحی در مرحله اولیه بررسی کارشناسی است و تلاش همه‌جانبه برای ترمیم و اصلاح آن جریان دارد، اطلاع‌رسانی زودهنگام و گاه ناقص یا متناقض درباره مفاد آن موجب بی‌اعتمادی افکار عمومی می‌شود و بر روند تلاش‌های اصلاحی اثر منفی می‌گذارد.
طرح صیانت در مجلس ایران برگشت خورد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2021
طرح صیانت در مجلس ایران برگشت خورد
وی افزود: قاعدتا اطلاع‌رسانی باید بر بحث‌های کارشناسی و نخبگانی برای ترمیم کاستی‌ها و نقایص متمرکز شود تا فضای اصلاحی توأم با دقت، طمانینه و سعه‌صدر پیش برود وگرنه انتشار نسخه نهایی هر طرحی حتی قبل از تصویب و تایید یکی از وظایف رسانه‌هاست.
زارع‌پور تصریح کرد: به اعتقاد من رسانه‌ها نمایندگان افکار عمومی هستند و تلاش‌شان برای آگاهی از جزئیات همه رویدادهای کشور و نقد منصفانه، بخشی از رسالت آن‌ها و مایه رشد و ارتقا جامعه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала