اگر هر شب شام نخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر اگر هر شب شام نخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟
اگر هر شب شام نخورید، چه اتفاقی در بدن شما می افتد؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.02.2022
اشتراک
دانشمندان می گویند که اگر به طور مداوم یک وعده غذا حذف شود، بدن سعی می کند آن را به نحوی جبران کند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه "پولیتیک" صربستان در مقاله ای می نویسد که امتناع از صبحانه، ناهار یا شام تأثیر منفی بر سلامت و تندرستی دارد. اول از همه، این امتناع از یک وعده غذایی منجر به احساس شدید گرسنگی می شود، متابولیسم کُند می شود، که در طول وعده های غذایی دیگر می تواند منجر به پرخوری شود.
هنگامی که یک فرد در نهایت پس از حذف شام، یک اسنک کوچک می خورد، سطح شکر خون او به شدت در نوسان است و انرژی نیز تغییر می کند. همچنین در این صورت بار روی سیستم گوارشی افزایش می‌یابد و دفع چربی‌ها برای بدن مشکل‌تر می‌شود.
این محقق در ادامه خاطرنشان می کند که اما همه غذاها را نباید در عصر مصرف کرد. باید غذاهای "سنگین" مانند غذاهای گوشتی، کباب، پیتزا، ساندویچ های بزرگ را برای عضر کنار بگذارید. موسلی، پاستا، گوشت سرخ کرده نیز مصرف نکنید، تمامی محصولات فوق منجر به افزایش وزن خواهند شد.
شام ایده آل برای کاهش وزن  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.12.2021
شام ایده آل برای کاهش وزن
اگر برای صبحانه و ناهار مقدار زیادی غذای پروتئینی خورده اید، برای شام بهتر است مخلوط سالاد یا سبزیجات با میوه درست کنید. به عبارت دیگر، غذای سبک بخورید و پروتئین های حیوانی برای شام مناسب است، مانند گوشت سفید، ماهی، پروتئین های که می توان با سالاد و سبزیجات خورده شود. حبوبات، غلات، گندم سیاه، عدس، کینوا، برنج نیز مفید است. روغن زیتون را به شام خود بیفزایید. به طور متناوب از خوردن شام امتناع نکنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала